tds Geplaatst: 13 maart 2004 Geplaatst: 13 maart 2004 Hallo, Hoe zijn over het algemeen de ervaringen met het afspelen van VOB files op de Dreambox? Ik heb nl een (geripte ) dvd gekopieerd naar de Dreambox. Bij het afspelen is het beeld nogal schokkerig en het geluid loopt niet synchroon. Na een minuutje stopt de film helemaal. Afspelen van de files vanaf de HD v/d DB op de PC gaat prima. Ook een gebrande dvd met deze files gaat zonder problemen. Zowel de originele firmware 1074 als de DBF092 image vertonen hetzelfde probleem. Is dit een software probleem of zie ik iets over het hoofd? Mvrgr tds (4de gen. Dreambox + Samsung SV1604N harddisk)
rai Geplaatst: 13 maart 2004 Geplaatst: 13 maart 2004 Kan aan je image liggen. Ik gebruik de Ronaldd versie emu_rel107_4_04022a. Heb op HD ook een aantal VOB files staan en die spelen zonder schokken prima af. Geluid is echter alleen AC3.
Gast Geplaatst: 15 maart 2004 Geplaatst: 15 maart 2004 Yep de vob's worden erg goed afgespeeld. Het enige wat jammer is is dat de box niet standaard met de volgende vob doorgaat. Dit lukt wel als je ze via de afspeellijst afspeelt. Het nadeel blijft dan wel dat je steeds weer het juiste audio signaal moet kiezen. Maar dit zal in een toekomstige release vast wel goedkomen.
nlrela Geplaatst: 15 maart 2004 Geplaatst: 15 maart 2004 Weten jullie wellicht wat het resultaat is, als je de dvd ript naar één vob-file ? nlrela 2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)
Zat Geplaatst: 15 maart 2004 Geplaatst: 15 maart 2004 Naar een enkele vob gaat niet, de vobs mogen maximaal 1 gig groot zijn. Als je de film met een bestandje wil afspelen moet je een playlist maken (extensie .m3u)
Bigfoot Geplaatst: 18 maart 2004 Geplaatst: 18 maart 2004 Hoe kan ik dan een playlist maken voor VOB files die op de harddisk van de Dreambox staan?
Zat Geplaatst: 18 maart 2004 Geplaatst: 18 maart 2004 stel je dvds staan in /hdd/dvd (op HDD in DB of een nfs share) een voorbeeldje: telnet naar DB, cd /hdd/dvd vi leeuwenkoning.m3u a (append) /hdd/dvd/leeuwenkoning/VTS_01_1.VOB /hdd/dvd/leeuwenkoning/VTS_01_2.VOB /hdd/dvd/leeuwenkoning/VTS_01_3.VOB [ESC]wq! en voila, je kunt de playlist afspelen. succes.
Bigfoot Geplaatst: 19 maart 2004 Geplaatst: 19 maart 2004 Citaat: [ESC]wq! Wat bedoel je hier precies mee? Moet ik op de escape toets drukken na het inserten, en dan wq! tikken? :?
speedy_gonzalez Geplaatst: 19 maart 2004 Geplaatst: 19 maart 2004 Met welke plugin speel je die vob files, of die playlist dan af? Lijkt me ook wel fun om daar eens mee te spelen DM7020s / Moteck rotor / Gibertini schotel 1mtr. / PLI Jade 2008
Bigfoot Geplaatst: 19 maart 2004 Geplaatst: 19 maart 2004 Ik ga er vanuit dat je geen plugin nodig hebt......
Gast Geplaatst: 19 maart 2004 Geplaatst: 19 maart 2004 precies Bigfoot, nadat je in vi in insert-mode bent geweest (via i ) daarna uit insert-mode via ESC toets, daarna gewoon in de tekst ergens (je zit nl. niet meer in insert-mode) :wq! intypen, vi write and quit, en daarna kom je weer in je normale prompt. Greetz, Pekka
Zat Geplaatst: 19 maart 2004 Geplaatst: 19 maart 2004 Juist, en vervolgens kun je via de file mode naar het .m3u bestandje klikken en afspelen.
Gast Geplaatst: 19 maart 2004 Geplaatst: 19 maart 2004 wie weet of je via FTP keyfiles in de dreambox kan zetten en in welke map welk keyfile kan ik het best gebruiken ik kan artra 1 en 2 +de hotburd ontvangen ik heb pos een dreembox enhb inmiddels wel hwt netwerk aandegang en het emu van ronald geinstaleerd maar nu noch de kanaalen open!!
Bigfoot Geplaatst: 19 maart 2004 Geplaatst: 19 maart 2004 @apple: ik zou die vraag ff in een nieuw topic zetten want het heeft hier niks mee te maken
Bigfoot Geplaatst: 23 maart 2004 Geplaatst: 23 maart 2004 Kan ik zo'n .M3U playlist bestand niet gewoon maken op de PC met notepad en deze FTP'en? Heeft iemand misschien een voorbeeld bestand?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen