Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb al enige tijd een JDM programmer waar ik een beetje mee loop te kloten. Eerst had ik twee oude goldwafer cards waar ik in geen mogelijkheid data naar toe kon schrijven. Lezen kon ik ze wel (de PIC 16F84 dan). Uiteindelijk heb ik twee nieuwe zogenamede 2 stone cards gekocht. Ook hiervan kan ik in geen mogelijkheid de PIC beschrijven. De eeprom van deze kaart kan ik wel perfect lezen en schrijven. Dus communicatie problemen zijn 't niet helemaal. Heeft iemand enig idee hou ik de pic welk kan beschrijven.. moet ik misschien een aanpassing aan de JDM maken of zijn er ander oplossingen. Ik heb ondertussen geloof ik vrijwel ieder PIC programma gebruikt en enkele 'processor slowing down software' geinstalleerd. Mocht echter allemaal niet baten. En als 't allemaal niet mocht lukken, welke programmer is dan aan te raden als 'ultimate programmer...'?<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Helaas zitten er geen jumpers op mijn JDM'tje.. en ook niet op mijn kaarten...<BR><P>------------------<BR>

Geplaatst:

Ikzelf heb dezelfde problemen gehad, totdat mij verteld werd dat je de jumper moet verzetten bij het programmeren tussen het proggen van de bin en hex files.<BR>Ik heb hem nu niet bij de hand anders had ik je de volgorde kunnen vertellen.<P><P>------------------<BR>groeten pepper

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Geplaatst:

als het probleem is dat je een error krijgt had ik deze ook ik los dit op door pootje 7 van de pic uit de jdm te laten bij mij gaat het dan wel goed<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Je kunt ook een modifictie uitvoeren op je JDM, maar mail hiervoor even naar:<P>bin.jer@12move.nl<P>Vertel dan even wat het precies voor ic'tje is de 16f84 of de 24c16<BR><P>------------------<BR>

Geplaatst:

Howdy,<P>Printlijntje nr. 7 doorkrassen met een mesje (of ziets)& vervolgens pin 7 met pin 4 verbinden heeft voor mij wonderen gedaan. Ik had vooral veel verify problemen met diverse merken eeproms en pics om ze te programmeren met mijn JDM <=> ICProg, zowel voor als na deze modificatie. Maar vanaf het moment dat ik Microchips ben gaan gebruiken heb ik daar geen last meer van !!!<P>Succes !!!<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Probeer eens met delay op tussen 5 0f 10 voor sommige pic wil dit wel helpen veel succes Groetjes Bavje<P>------------------<BR>

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.