Ga naar inhoud


motek sg 2100 stopt vaak


Gast

Aanbevolen berichten

Heb een vreemd probleem; heb kortgeleden een hyundai hss 1000 ir met motek motor (115 cm schotel) geïnstalleerd. Het vinden van de clark-belt was geen probleem; het signaal van bijna alle satellieten (behalve nilesat) is 98%. Nu wil het geval dat de motor weliswaar vaak automatisch alle satellieten opzoekt, maar ook heel vaak op een onverklaarbare wijze stopt en niet meer verder wil draaien (maakt niet uit bij welke satelliet). Ik moet dan mijn hyundai uitschakelen en weer inschakelen en een kanaal op de eutelsat w3 opzoeken (dit is voor mij de "nul-positie") en dan bij instellingen de motor "goto zero" draaien. Het geheel werkt dan weer, maar de ervaring leert dat dat niet voor lang is........

In mijn instellingen staat de diseq motor instelling op stab en ook mijn latitude en longtitude staan juist ingevuld..........ligt dit alles aan mijn motor, of aan mijn coax-kabel, of aan mijn lnb, of aan mijn receiver, of aan mijn kanalenlijst??? Heeft iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste,

 

Dit is een bekend probleem met deze motor, ik had dze ook aangeschaft, en binnen week terug gebracht naar de winkel met de zelfde problemen die jij beschijft. Na wat onderzoek blijkt de motor een te hoge inschakel stroom te vragen, waardoor je ontvanger over de zeik gaat.

 

Een tip als laatste, koop een stab 100 of in jouw geval omdat je een 115 cm schotel hebt, een stab 120. Hij ziet er wat minder mooi uit dan de motek (strong) maar is vele malen beter.

 

 

Suc6!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik al geprobeerd, volgens mij stopte hij toen ook.

als je hem op "aan" hebt staan, betekent dat dan ook dat je alle satelliet-instellingen moet wijzigen, d.w.z. b.v. astra (19,2 min 7,0(mijn positie) =12,2???, omdat je je long- en latitude niet meer kunt instellen..........

alvast bedankt voor jullie reacties tot nu toe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...