FredjeV Geplaatst: 24 november 2000 Geplaatst: 24 november 2000 Ik heb een vraag waarop nog geen antwoordt eb kunnen vinden. Ik heb wat geprobeerd met een SMD kaartj en alles werkt naar behoren.<BR>Maar wat ik mij nu afvraag is het volgende;<BR>De Loader dat begrijp ik wel, maar wat doet dit eigenlijk? volgens mij overschrijf je deze toch weer als je het laatste hex-file weer op de picje zet?<BR>Wat doet het bin file eigenlijk dat je op de 24c16 zet?<BR>Het laatste file (de *.hex) zijn dit de betreffende keys???<BR>Oftewel wie kan me vertellen wat ik nu allemaal doe als ik een kaartje maak of wie weet een beschijving van het geheel te vinden?<P><P>------------------<BR><BR>VrGr Fr Rebox RE8500 V2.11.34
FredjeV Geplaatst: 24 november 2000 Auteur Geplaatst: 24 november 2000 Het loader verhaal is me al duidelijk, de andere twee nog niet!!<BR><P>------------------<BR><BR>VrGr Fr Rebox RE8500 V2.11.34
Gast Geplaatst: 24 november 2000 Geplaatst: 24 november 2000 Een beschrijfing van hoe alles werkt is moeilijk te vinden . maar echt moeilijk is dit alles dus niet. ja het zelfschrijfen van een eeprom of een pic vulling is dat dus voor de meeste wel ( include me) . maar daar zijn de profs voor :-) . het bewerken van de eeprom file hex of bin . is door een ieder te doen . ga b.v eens op zoek naar een compleet setje secanix .. ( met de editor erbij) open dan eens de hex/bin file die je normaal naar de eeprom (24lc16) stuurt in die editor.. echt als je het dan nog niet ziet :-)<P>gr dj<P>------------------<BR>Djazzie found a keyboard and couldn't resist the temptation...
Gast Geplaatst: 25 november 2000 Geplaatst: 25 november 2000 De PIC is eigenlijk een microprocessor met een klein stukje geheugen erin. De eeprom is puur geheugen. Het stukje geheugen van de pic wordt voornamelijk gebruikt voor het opslaan van een klein computerprogamaatje. De eeprom voor het opslaan van de keys. De decoder 'communiceert' met de kaart en stelt 'm als het ware continu vragen; De PIC i.c.m. de juiste software, zorgt ervoor dat de decoder steeds een goed antwoord retour krijgt. Op het moment dat je kaart in de decoder steekt, vraagt de decoder bijvoorbeeld om een bepaald soort nummer. Zo 'vraagt' de decoder ook steeds om de juiste key, afhankelijk van het kanaal waar je op afgestemd staat. In de software van de pic staat beschreven waar dat in de eeprom staat en dat haalt-ie dan even op en geeft de juiste code terug aan de decoder. Dit gebeurt soms wel achter elkaar om de vijf seconden! Het programma in de pic wordt geschreven in een bepaalde assembleertaal en dan 'vertaald' in machinetaal. Dat is de .bin of .hex-file die je in je pic zet. De .hex-file die je in je eeprom laadt is meestal alleen een key-file. In theorie is het ook mogelijk de key's in het geheugen van de pic te proppen, maar meestal gebeurt dit niet, aangezien het (beperkte) geheugen van de pic al volstaat met het programma.<BR>Awel, tot zover een enigszins gesimplificeerde populair-wetenschappelijke verhandeling over wat je nu eigenlijk doet!<P>Groet, MacEllie<P>------------------<BR>
rienk Geplaatst: 25 november 2000 Geplaatst: 25 november 2000 als die key nu wel in de pic staan is daar dan ook editor voor <BR>en welke want ik kan hem maar niet vinden<P>------------------<BR>Rienk Rienk
Gast Geplaatst: 26 november 2000 Geplaatst: 26 november 2000 Wat voor kaart gebruik je dan? de nodige key's staan naar mijn weten allemaal in de 24c16 en die zijn zo te editten met bijv. mieedit<P>------------------<BR>edited by Tech
rienk Geplaatst: 26 november 2000 Geplaatst: 26 november 2000 irdeto.hex --> PIC16F84<BR>eeprom.bin --> 24C16<P>Keys in 24C16:<BR>0280: Prov10 key 11<BR>0288: NL key 02<BR>0290: ST key 00<BR>0298: ST key 02<BR>02A0: ST key 08<BR>02A8: Prov10 key 06<P>Keys in PIC-EEPROM:<BR>00: Prov00 key 02<BR>08: Prov00 key 04<BR>10: Prov00 key 06<BR>18: Prov00 key 08<BR>20: Prov00 key 0A<BR>28: Prov00 key 0C<BR>alleen het probleem is dat <BR>RTL4 RTL5 het niet doen sinds de wijziging<BR>van de freqentie<BR>maar ik kan de bin en de hex niet uit lezen<BR>en ik heb al verschillende editors gebruikt<BR>------------------<BR>Rienk<p>[This message has been edited by rienk (edited 27 November 2000).] Rienk
Gast Geplaatst: 30 november 2000 Geplaatst: 30 november 2000 interresante materie,nou heb ik de bin voor december en in de bin editer zie ik daar ook keys instaan alleen alles blijft zwart terwijl de hex van vorige maand niet zouden moeten wijzigen toch??? deze bevat toch alleen info voor de ontvanger??de oude bin werkt wel<P>------------------<BR>
Aanbevolen berichten