Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,<P>Ik gebruik voor het programmeren van m'n Piccard v1.1 altijd het progje IC-Prog 0.9b04. Dit werkt altijd prima. Maar nu kreeg ik van iemand nog zo'n kaartje. Ik wil hiermee namelijk eens geen stoeien met de IRDETO codes. Maar eerst wilde ik kijken of de kaart wel werkte. Dus dezelfde files er in gaan zetten als op m'n "gewone" kaart. BIj de 24C16 krijg ik bij de verify steeds de melding "Verify failed at address 0400h !". Stop ik nu m'n eigen 24C16 in de JDM dan werkt het wel. Dacht nu dat het IC niet goed was, dus heb dat kaartje geruild voor een andere, maar die heeft hetzelde probleem. <P>Wat kan er nu met die 24C16's aande hand zijn? Hoe krijg je ze wel weer in de pas?<P>------------------<BR>

Geplaatst:

In de hex die je voor de piccard gebruikt zit een routine die ervoor zorgt dat je de bin kunt proggen door de 16f84.<BR>Als die hex er niet in staat kun je dus de bin niet proggen.<BR>De oplossing is om de kaart die niet werkt eerst te proggen met een ludipipo en de juiste hex op je pic te zetten , daarna is de kaart weer gewoon te proggen.<P>------------------<BR>edited by Tech smile

Geplaatst:

Hi Tech,<P>Bedankt voor de snelle reactie. Dan misschien nu even een paar domme vragen. Is die Ludipipo een progje of een programmer? Of is het wat anders? Of is het "iets" dat ik kan uitlezen uit m'n werkende 24C16?<P>------------------<BR>

Geplaatst:

OK, De eerste domme vraag heb ik volgens mij zelf al een antwoord op. De Ludipipo is dus ook een programmer. In theorie zou het dus ook moeten lukken met een JDM. Maar wat ik nog niet weet, is hoe ik de 24C16 weer in het gereel krijg. Als ik je verhaal goed begrijp, zou ik eerst iets naar de 16f84 moeten schrijven, om vervolgens de 24C16 toe te kunnen spreken. Maar welk progje heb ik dan nodig om dit voor elkaar te krijgen, zodat ik in het vervolg gewoon als bij mijn oude 24C16 de files direct kan laden.<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Kijk in de downloads en bv. de youkam file seca, daar vind je de loader.hex of winphoenix.hex, echter heb je dan ook een phoenix programmer nodig als je eeprom vast zit op je card, hiermee kan je dan met winphoenix de bin file in je eeprom proggen.<P>suc6 Helgo<P>:-)<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Bedankt voor de info. Heb inmiddels de file gedownload, maar helaas. In de readme file staat dat je dan ook Piccard 2.1 nodig hebt. Dus ook gedownload. Deze werkt wel met een JDM voor de 16f84 maar niet voor de 24c16. En daar heb je hem volgens de readme nou net voor nodig. <P>Nog even voor de goede orde: Ik heb dus een printje waar beide IC's uit hun voetje gehaald kunnen worden. Het is dus geen SMD geval. <P>------------------<BR>

Geplaatst:

hallo die kaart is een beetje anders te progm.met je haalt de 16f84 er af en plaats hem op de jdm programmer en zet de loader file er in dan weer terug op de kaart .de kaart nu in de phoenix programmer en de bin file er op schrijven met winphoenix. dan de <BR>16f84 er weer af en op de jdm. het hex file er op alles weer terug zetten en klaar is het.<BR>sucses.<BR>mercuri<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Hallo,<BR>Het kan ook zo zijn, dat je nieuwe kaartje een 24lc16 heeft ipv 24c16.<BR>Ik had dezelfde foutmelding.<BR>De oplossing was om de aansluiting naar pootje no. 7 te onderbreken tijdens het programmeren. Dat werkte.<BR>cuagn<BR><P>------------------<BR>

Geplaatst:

Opa, Bingo!!! Dat was de oplossing. pootje 7 er buiten laten hangen. Maar er staat niet op dat het een 24lc16 is. Staat gewoon op dat het een 24c16 is. maar daar werkt de truuk dus ook. Mijn dank.<P>------------------<BR>

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.