Ga naar inhoud


inbouwvraagje ventilator tf4000


Rasta 87

Aanbevolen berichten

zoals bekend in het topic erg heet wil ik de ventilator gaan inbouwen maar ik heb nog twee, mischien domme vragen;

moet de ventilator de warme lucht naar buiten blazen of juist andersom de koele lucht van buiten aanzuigen en naar binnen (rond) blazen?

 

Als je hem op de hardiskvoeding aansluit, draait ie dan als de topfield uit (standbystand) is?

en als je in het menu timeshift uit zet, draait ie dan?

is een ventilator op de hardisk zonder potmeter voldoende?

 

patrick

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi

 

Hij moet naar buiten blazen heb zelf een 5000 maar heb de koeling niet ingebouwd en op een externe voeding aangesloten waar ik de spanning van kan regelen

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gebeurt er zonder die FAN?

 

Naar mijn mening is het volledige ontwerp van de hardware zodanig dat een FAN niet nodig is. Natuurlijk zorgt luchtstroom voor afvoer van warme lucht en aanvoer van omgevingslucht. Echter een nadeel van een FAN is herrie...

 

Succes, Remco

Hardware and Software makes Satware!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik eve je zoek functie en zie daar dat er veel over geschreven is

 

ik wil best antwoord geven maar ga eerst eve zelf zoeken

want het is niet de bedoeling hier elke keer op nieuw een hele topic aan te wijten

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat gebeurt er zonder die FAN?

Naar mijn mening is het volledige ontwerp van de hardware zodanig dat een FAN niet nodig is. Natuurlijk zorgt luchtstroom voor afvoer van warme lucht en aanvoer van omgevingslucht. Echter een nadeel van een FAN is herrie...

Succes, Remco

Ik heb een 12V fan op 5V draaien, hoor je bijna niet, toch goede koeling!.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel zijn er meerdere merken fans die iets dikker zijn dan de vroegere modellen. Hierdoor hoeven ze minder toeren te maken omdat de schoepjes van de fan groter zijn en een grotere hoek bestrijken.

 

Kleine fans "gieren" je woonkamer in. Die grote gemoedelijke fans draaien lekker rustig en koelen prima. Ik weet alleen niet wat voor ruimte je over hebt om de fan te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb de HD eruit gehaald en in een externe HD-case gezet, waardoor de koeler bijv. in de plaats van de HD op het lege hd-rekje kan. Er kan dus een aardige knoeperd in. Het is, nu je dat zo zegt, idd logisch dat een fan met grotere bladen rustiger draait.

 

Omdat de HD-case een eigen voeding heeft, heb ik de voeding van waar vroeger de hd zat over. Deze moet, denk ik zo, een flinke ventilator aan kunnen. Ik ga, als er geen specifieke merken zijn, maar eens gewoon bij een elektrozaakje een aantal fans laten testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...