Gast Geplaatst: 17 maart 2004 Geplaatst: 17 maart 2004 Ik heb nu twee dreamboxen en ik wou eigelijk bestanden van beide hdd's naar elkaar kunnen kopieren. Nu heb ik het volgende geprobeerd; Ik heb met het programma FlashFXP twee verbindingen open gezet naar beide dreamboxen. En nu heb ik dus geprobeerd om een bestand van de ene db naar de andere te kopieren, maar dan geeft FlashFXP de fout: 500 Illegal PORT command. Site to Site Transfer Failed! En nu gaat het kopieren dus niet verder. Weet iemand ook een oplossing voor dit probleem? Alvast bedankt voor de antwoorden.
Dreamguy Geplaatst: 17 maart 2004 Geplaatst: 17 maart 2004 Vanaf een PC of notebook mag je geen 2 verbindingen opzetten en dan van de ene verbinding naar de andere verbinding kopieren. Wat je wel kan doen is SAMBA gebruiken. Het snelste zou FTP direct naar de andere dreambox, maar ik heb nog geen ftp client voor de dreambox gezien.
Gast Geplaatst: 17 maart 2004 Geplaatst: 17 maart 2004 Kun je dan Samba gebruiken op een pc met windows, of moet je dat rechtreeks vanuit de dreambox zelf doen?
Dreamguy Geplaatst: 17 maart 2004 Geplaatst: 17 maart 2004 SAMBA draait op unix achtige machines, zoals ook dus op de Dreambox. Je moet dus SAMBA op je dreambox installeren. Info kan je vinden bij sjerom. Als je in /var/etc/smb.conf de werkgroep goed invult, dus gelijk aan de werkgroepnaam van je pc dan kan je de pc benaderen via een share. Ga eens voor meer info naar sjerom. Hier staat alles perfect beschreven.
rai Geplaatst: 17 maart 2004 Geplaatst: 17 maart 2004 Het is inderdaad vreemd dat er op de dreambox zelf geen ftp commando zit. Is toch wel een erg basic commando onder linux.
Gast Geplaatst: 18 maart 2004 Geplaatst: 18 maart 2004 Ik ben bezig met het bestandje smb.conf, maar met welk programma kun je dit ook alweer bewerken. Omdat het met kladblok niet kan. En is het misschien ook mogelijk om van een van de dreamboxen rechtreeks op de andere te kijken, en bestanden te kopiëren?
Dreamguy Geplaatst: 18 maart 2004 Geplaatst: 18 maart 2004 Je kan wordpad gebruiken als je het bestand eerst naar je pc brengt of anders direct op de dreambox met vi. Deze editor moet is moeilijk te gebruiken voor leken, omdat het een line editor is. Dus 1 regel tegelijk wijzigen.
egon Geplaatst: 18 maart 2004 Geplaatst: 18 maart 2004 Huh? je kunt gerust meer dan 1 regel met vi tikken hoor gewoon i van insert (invoegen ) en dan kun je door tikken tot dat je weer op esq drukt Op dat moment verwacht vi een opdacht :w of :q etc Egon
Dreamguy Geplaatst: 18 maart 2004 Geplaatst: 18 maart 2004 Dat klopt. Je kan ook het commando a geven voor append. Je kan zelf de pijltjes toetsen gebruiken, maar op een cursus UNIX leer je dat je dat niet mag gebruiken, omdat niet elke vi varian hier goed mee om gaat. Het kan controle tekens achterlaten. Hans
Gast Geplaatst: 18 maart 2004 Geplaatst: 18 maart 2004 Voor de duidelijkheid qua vi via telnet contact leggen met je dreambox, username:root en password:dreambox zijn standaard in bijna alle IMG's ga naar goede directory bijv. cd /var/bin (enter) let op spatie na cd type in vi smb.conf (enter) i (kom je in insert-mode) delete-toets (is voor ons normaal backspace) als je klaar bent met editen dan esc-toets vervolgens :wq! om write en quit te doen, oftewel saven en sluiten. Je komt dan terug in je shell-prompt (zeg maar DOS-prompt) reboot reboot je dreambox! Het is overigens erg handig om je "hosts"bestand op je windows-systeem (of linux/osX) een entry te maken waarin je het ip-adres van je dreambox toevoegd, tesamen met bijv. een systeemnaam, vb. db telnet doe je dan door telnet db in te voeren (start>run>cmd) Kun je het IP-adres bijna vergeten Greetz, Pekka
Dreamguy Geplaatst: 18 maart 2004 Geplaatst: 18 maart 2004 We zijn zo langzamerhand off topic geraakt. In een andere thread staat dat je NFS server kan installeren op de dreambox. Dit doe je dan op een van de twee dreamboxen. Op de andere dreambox kan je dan de nfs client gebruiken. met Telnet moet je dan de bestanden kunnen copieren zonder de data eerst van de dreambox naar de pc te brengen en vervolgens weer naar de andere dreambox wat je eigenlijk doet met SAMBA, aangezien je van twee shares gebruik maakt en wel de twee shares die naar je beide dreamboxen verwijzen.
Romeo_ Geplaatst: 18 maart 2004 Geplaatst: 18 maart 2004 beetje zoeken: en je vind dit The Source is Out There....
Gast Geplaatst: 18 maart 2004 Geplaatst: 18 maart 2004 Oke, bedankt voor alle info ik ga ermee aan de slag!
Gast Geplaatst: 19 maart 2004 Geplaatst: 19 maart 2004 Ik ben bezig en ik blijf bij de laatste stap hangen. Volgens mij draait de nfs server goed, omdat ik met een windows systeem een netwerkverbinding kan maken. Ook local.tar.gz staat er op. En als ik nu wil gaan mounten krijg ik de volgende melding: ~ > mount -t nfs -o nolock 10.0.0.153:/hdd /hdd/hdd2 mount: RPC: Unable to receive; errno = Connection refused mount: nfsmount failed: Bad file descriptor mount: Mounting 10.0.0.153:/hdd on /hdd/hdd2 failed: Invalid argument Zie ik misschien nog iets over het hoofd?
Romeo_ Geplaatst: 19 maart 2004 Geplaatst: 19 maart 2004 Kijk eens naar de output van tail dmesg op beide dreamboxen ? Misschien heb je een rechtenprobleem (zeg maar wat... moet evt. via dmesg te zien zijn) The Source is Out There....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen