Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Graag aan allen die iets Uploaden en aan de Moderators van de Download sectie.<P>Indien Iets geupload wordt inde download sectie gelieve een duidelijk readme of Lees mij file bij te voegen, waarin beschreven wordt wat het programma doet. En Bij GW of Atmel files als je erbij schrijft dat iets 100% getest. zet er dan ook bij met welke ontvanger met welke software in de ontvanger en hoe je het getest heb.<P>Dikwijls download ik een Gw-file waarbij staat Works 100% en bij werkt dan totaal niets. Maar er staat ook niets bij met wat en hoe ze het getest hebben.<BR>Of nog erger. De Read me file bij het pakket is al enkele maanden oud. En klopt van geen K**** (Oops beleeft blijven.)<P>Dus Doe eens een kleine Moeite AUB.<BR>Voor de extra download tijd moet men het ook niet laten. Wat is nu Die 1 of 2 sec extra downloadtijd?<BR><P>------------------<BR>

Geplaatst:

lijk mij een leuk idee Harald, maar als dagelijks 300 mailtjes binnen krijgt waarvan misschien 20 met een bestand aangehecht, dat kun je toch onmogelijk allemaal testen?<P>vermits dit door en voor hobbyisten is, dan kun je hetzelf toch ook uittesten?<P>groetjes...<P><P>------------------<BR>

Geplaatst:

Harald, heb je enig idee hoeveel werk het is om ALLE files na te gaan en te gaan testen of ze wel werken. Het is een feit dat VEEL files bij binnenkomst al niet meer werken omdat een van de providers een Keywissel heeft gehad. Wees creatief en pas de binfile aan zodat je altijd een werkende file hebt -))<P><P>------------------<BR>Cu, John.

Met Vriendelijke Groet,

John

Geplaatst:

Kwestie van lezen heren. Ik denk dat Harald bedoeld dat diegene die iets uploaden, er een een readme file bij doen. Ik steun het idee van Harald voor 100%.<BR>Kleine moeite voor de zender grote hulp voor de gebruiker.<P>------------------<BR>groeten pepper

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Geplaatst:

Hmmmm, waarom klinkt dit zo bekend in de oren smile.gif<BR>Dit is een algemeen progammeurs kwaal (het als allerlaatste beginnen aan een readme en of helpfile).<BR>De mensen die hier software / keys op het net zetten zullen daar ook niet heel veel zin in hebben al zie ik hier absoluut wel het nut van in kan heel veel vragen en ergenissen besparen.<P>In PC heeft het ontbreken van al die readme's helpfiles in het verleden gezorgd voor heel veel problemen, dat is opgelost door andere mensen zonder progameer ervaring die zich toch op een of ander manier nuttig wouden maken. (samenwerken) wink.gif<BR>Nou is veel software van Italiaans, Spaans etc... afkomst, en ben je op deze readme of hun gebrekkige Engelse helpfile aangewezen<BR>Maar er zal toch ook wat in dit landje geproduceerd worden smile.gif<P>Dus heren programeurs / keyers etc..<BR>Een oproep als deze ben met XXXX bezig en zoek een XXX mensen die willen testen/ helpen met de readme en XXXX etc.<P>Zou misschien wat kunnen worden zei ooit eens Linus Torvalds smile.gif<P><P>------------------<BR>Groeten,<BR>Cb[PC]

Geplaatst:

pepper, ik had de bedoeling van Harald verstaan. Zijn kritiek was gericht aan de uploaders en Moderators van de download secties. Daarom mijn reaktie laugh.gif<P>Vermits dat de uploaders dat niet doen (met uitzondering van enkele (thanks to Satturk)), kunnen wij dat ONMOGELIJK doen.<P><BR>Het grote probleem is dat velen HUN naam overal willen zien verschijnen, en dan zo maar (mits een kleine update van keys) iets uploaden. Daarom ook worden niet ALLE files op de download sectie geplaatst.<P>Zoals ik al zei, het is onze hobby dus doen we er iets voor;D<P>salu2<P>------------------<BR>

Geplaatst:

aan Harald,<P>ik heb op een vorige posting het woord "kritiek" gebruikt. Het is misschien niet het juiste woord. Jou posting was meer bedoeld als voorstel (of zelfs goed idee, die praktisch niet realiseerbaar is)<P>no harm feelings laugh.gif<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Je moet je eens voorstellen dat je per dag een tig aantal mailtjes binnenkrijgt met files van Users over heel Europa. Ook dat lijkt me ondoenlijk om een email te sturen met de vraag : Zeg kan je ook een readme file produceren!!! , Zou toch te gek zijn dacht ik zo. Niet iedereen leest het board en ziet dit bericht!. Het is heel erg veel werk om de downloadsite up to date te houden,Ik spreek uit ervaring!!!. Ik en ook Bigantony en SatDigital doen ons best. Maar wat ik dus een nadeel vind is dat ik zelf heel veel vrije tijd steek in de downloadsite en bijna geen tijd meer heb in mijn ECHT HOBBY en dat is nog altijd SAT!!!<BR>Er zijn tegenwoordig zoveel links om files te downloaden die up to date. Begrijp me niet verkeerd maar sommige users staan er niet bij stil hoeveel werk het allemaal is!.<P>Ik hoop dat je dit kan begrijpen.<P><P>------------------<BR>Cu, John.

Met Vriendelijke Groet,

John

Geplaatst:

Als het realiseerbaar is weet ik niet.<BR>Ik denk toch van wel.<BR>Het is niet mijn bedoeling van bij elke keywissel een update van readme.<P>Wat hoofdzakelijk in de readme moet staan vind is :<P>Op welke ontvanger dit getest is,<BR>rond welke datum.<BR>Wijze van proggen.hiermee bedoel ik Pwrt aan of uit en dergelijke.<P>de Vraag naar de readme is eigenlijk gericht aan programmeur van de betreffende pics.<P>Ook aan de programmeurs van de talloze tools en utilities. Soms duurt het uren vooraleer men door heeft hoe het werkt. En dan komt uit dat men simpelweg bv een vinkje plaatsen moet.<P>Indien er beta testers aan te pas komen dat deze dan ook een readme schrijven aan de programmeur.<P>Een voorbeeld:<P>Ik heb op verschillende locaties verschillende versies van secanix gedownload.<BR>Nu is dit een zeer goed werkend pakket.<BR>Met de Editor kan men zelfs de Eeprom uitlezen en programmeren zonder een loader.<BR>Maar er staat nergens geschreven dat de phoenixprogrammer (bij multiprog98 in phoenixmode) op 3.57 Mhz moet staan.<BR>Ook staat er niet bij op welke ontvanger getest is.<BR>Ik weet nu dat secanix op de humax werkt, Op nokia 9301s ook, maar niet op nokia 9324.<P>Kan natuurlijk ook zijn dat de programmeurs en betatester een goede readme-geschreven hebben maar dat vele site's deze verwijderen om het pakket zo klein mogelijk te houden, om downloadtijd te sparen of plaats voor op de server. (ik weet dat dit gebeurd)<BR>hier bij sat4all weet ik niet maar op sommige andere sites wel.<P>Dit is laten we zeggen een oproep aan de programmeurs,betatesters en uploaders.<P>Laten we hopen dat het in de toekomst iets vlotter gaat. Indien niet dan hebben ik en vele anderen weer eens pech gehad.<P>Groeten Harald.<BR><P>------------------<BR>

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.