Ga naar inhoud

Spontane restart bij draaien 3dmark 2003.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Heb een vreemd probleem, en ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Laat ik beginnen met mijn pc configuratie :

Pentium 4 - 3.0Ghz

Asus P4P800 Mainboard

1.0 GB Corsair DDR400 Cas 2.0 Memory

XFX Gforce FX5600 128MB DDR Videocard

2 X 120GB SATA Maxtor Harddisk

Besturing : Windows XP Professional

De rest laat ik even voor wat het is, dit lijkt me op dit moment niet echt belangrijk.

Probleem :

Wanneer ik 3dmark2003 draai krijg ik halverwege een spontane restart van mijn pc, geen foutmeldingen, geen voortekenen, direkt een restart.

Heb mijn bios al geflashed, mag niet baten.

Iemand een idee ???

Alvast mijn hartelijke dank.

SatMarc

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Geplaatst:

Een idee heb ik wel ; geheugen probleem of temperatuur probleem. De test belast je systeem voor bijna 100% waardoor sommige componenten het goed te verduren krijgen. Hierdoor loopt de temperatuur op wat voor een re-start kan zorgen. Ook een klein foutje in een geheugen module kan ervoor zorgen dat je bij normaal gebruik niets merkt, maar bij het aanspreken van bepaalde adressen van je geheugen de boel op tilt gaat.

Is je PC overklokt ? Zoja, zet em eerst standaard, zo nee ; kijk dan even of je 1 van de twee dimmen eruit kan halen, test opnieuw en kijken of ie dan nog spontaan reboot. Uiteraard bij een negatieve uitkomst de dimmen even omwisselen en nogmaals proberen.

Corsair is wel het beste op geheugen gebied, maar ook daar kan een foutje in een DIMM zitten (achteraf)....

Er is iets niet helemaal goed in ieder geval....

Geplaatst:

Ben ik het mee eens.

Wat er dus gedaan kan worden is het geheugen testen met bijv. Memtest en kijken of er fouten in zitten.

Gr GJ

Geplaatst:

Als je iets meer informatie wil hebben over wat er precies mis gaat moet je in ieder geval de 'auto restart' van XP uitschakelen. In plaats van te restarten komt XP dan met een blue screen waar al veel meer info vanaf te halen is. Vooral de codes als "stop 0x000000c1' etc. zijn erg nuttig.

Om autorestart uit te zetten:

rechtermuisklik op "my computer", 'properties', 'advanced', 'startup and recovery settings' verwijder nu het vinkje by 'automatically restart'. Laat nu de fout maar komen en schrijf zoveel mogelijk op wat je ziet op je blue screen.

Het feit dat niemand je begrijpt betekent nog niet dat je een kunstenaar bent.

Geplaatst:

Heb de hele nacht het programma "memtest" gedraaid, geen enkele fout in mijn geheugen.

Ook als ik videobewerk (pinnacle liquid) totaal geen problemen.

Als ik een spelletje speel, geen problemen

Enkel alleen met 3dmark restart, snap er echt helemaal niets meer van.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Geplaatst:

Heb je de codes opgeschreven van het blue screen?? Of heb je die optie nog niet aangezet, anders blijf je namelijk proberen en raden en wanhopen etc.

Het feit dat niemand je begrijpt betekent nog niet dat je een kunstenaar bent.

Geplaatst:

dat 3dmark programma, is dat een benchmarker ?

ik heb nl. ook bij een FX-5600 128Mb DDR2 (Club3D) zoiets ook meegemaakt, bleek aan de videokaart te liggen. na installatie van een nieuwe, geen problemen meer.

merDe

deze ruimte is te huur

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen