ejdv Geplaatst: 19 maart 2004 Geplaatst: 19 maart 2004 Het is weer mooi weer en dus een geschikte tijd om het dak op te gaan voor het installeren van een schotel met 3 Quattro LNB,s. Daar ik alleen digitale ontvangers heb (Humax 5400 en Humax PVR8000) ben ik van plan om alleen de Horizontal High en de Vertical High aansluitingen te gebruiken. Die komen dan uit bij een 13/4 multiswitch. Hier de eerste vraag: Het klopt toch dat de Low band alleen voor analoge ontvangers is en dat ik niet alle 4 de kabels hoef aan te sluiten (dus 3x2 ipv 3x4 kabels) ?? Dan komt het uitrichten van de schotel. Ik heb al "droog" geoefend in de tuin en steeds met 1 LNB en 1 kabeltje de LNB houders afgericht op resp. 5, 13 en 19 graden. De LNB was in dit geval rechtstreeks op de ontvanger aangesloten, de multiswitch dus niet gebruikt. Ik had namelijk geen zin om alle kabels reeds voor te bereiden en te voorzien van de F-connectors omdat die er toch weer af moeten en ik de uiteindelijke lengte nog niet precies weet. En dan komt dus vraag 2: Als uiteindelijk de schotel gemonteert is, de LNB's aangesloten zijn op de multiswitch en alles goed is afgericht, hoe zit het dan met de diseqc instellingen op mijn ontvanger ?? Astra (19 graden) komt op de LNB A aansluitingen. Hotbird (13 graden) komt op de LNB B aansluitingen. Sirius (5 graden) komt op de LNB C aansluitingen. Komt dit overeen met DISEQC A, B en C instellingen op mijn ontvanger ?? Of is een toevalligheid ?? Als ik de antenne-settings voor Astra op DISEQC A zet kan ik er dan vanuit gaan dat LNB A wordt aangestuurd ? Of zit ik er helemaal naast en wordt het een zondag zonder Studio Sport ? Gegroet, ejdv Vu+ Uno 4K SE (DVB-S2X) - Vu+ Solo² (DVB-S2) - Vu+ Zero (DVB-S2) VTi 15.0.0 Quattro LNBs (13.0 ° E - 19.2 ° E - 23.5 ° E) EMP Centauri Multiswitch 13/8
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen