Gast Geplaatst: 20 maart 2004 Geplaatst: 20 maart 2004 Hi All, Bij gebruik van mijn MR in de Dreambox 7000S krijg ik soms het bericht ' Wait, CI initializing...' Het schermbeeld bevriest en het geluid valt weg. Even later verdwijnt het bericht en beeld en geluid gaan verder. Vraag: Is dit normaal bij de MR en kun je er iets aan doen? Mvg George
Gast patje7of9 Geplaatst: 20 maart 2004 Geplaatst: 20 maart 2004 Heb daar ook last van, heb een MR 1.07 op men Xtreme soms krijg ik de melding cas instaliezeren en het beeld bevriesd .
mteam Geplaatst: 20 maart 2004 Geplaatst: 20 maart 2004 hoi, Probeer de MR 1.06 wellicht komen die initialisaties door de 1.07. Ik heb hier hetzelfde moeten doen met strong 4355 evolution en met de Lemon 07 ci. Groetjes Danny
Gast Geplaatst: 20 maart 2004 Geplaatst: 20 maart 2004 sorry,maar ik vraag me af waarom je een ci in een dreambox stopt,bij mijn weten draait hij zonder poespas,dus waarom? grtz Henk
Gast Geplaatst: 20 maart 2004 Geplaatst: 20 maart 2004 Dat kan ik je heel simpel uitleggen. Dat komt omdat ik pas sinds 1 week gebruik maak van de DB. Weet je, zelfs slimme mensen hebben nou eenmaal even tijd nodig om te snappen wat voor een speeltje ze tot hun beschikking hebben. De 'extra' mogelijkheden van de DB worden nu eenmaal niet van de daken afgeschreeuwd en tot de finesse beschreven. Mvg. George
Tonskidutch Geplaatst: 21 maart 2004 Geplaatst: 21 maart 2004 het is toch echt wel een combinatie van meerdere aspekten die mede het initialiseren van de MR bepaald. a ) de firmware b ) de keys in het emu gedeelte c ) de overige cammetjes - cimoduultjes - en kaartjes d ) welke ca-id systemen je probeert te openen [color:"red"]e ) ennuh attacks of ecm emm signalen van provider [/color] zo hebben we net na de 1.055 ontdekt dat een niet officiele 1.06 betere keys in het emu gedeelte had en daarop zijn meerdere hobbyisten aan het editen gegaan... bij mij leverde dat op dat ik op de bb_aio kaart enkele ca-id's eraf geknald heb en enkele uit de MR eruit gewist heb waardoor de MR stukken stabieler werd. de laatste 1.071 van *amu* dus wederom een aangepaste 1.07 doet het heel erg goed mbt MIJN combinatie aan hulpmiddelen in overige slots. cheers MoonDial Pat Metheny
Gast Geplaatst: 21 maart 2004 Geplaatst: 21 maart 2004 Ik heb in mijn MR ook de C+ kaart (abonnement) gestopt om naar de aanvullende C+ zenders te kunnen kijken. Zou dat misschien een oorzaak kunnen zijn voor de CI initialisaties die regelmatig plaatsvinden. Ik zal nu eens mijn Aston CAM in de DB stoppen met de C+, eens kijken wat ie dan doet. In elk geval bedankt voor de toelichting. Mvg. George
Tonskidutch Geplaatst: 21 maart 2004 Geplaatst: 21 maart 2004 absoluut... dat is een van de redenen waarom er zo nu en dan een initialisatie plaats vindt... immers in die MR staan ook seca 0019 gegevens die interferenties of konflikten oproepen met je eigenlijke abonnement kaart. als je effe sep 1.2 editor neemt en de MR 1.0xxx aanpast kun je die eruit knippen (alsook de irdeto sectie van c+) dar dat toch allemaal op kaart staat daarna zet je die aangepaste firmware weer op de MR zie de discussies over de editors van de MR. ennuh dat kun je ofwel per externe editor ofwel met de afstand bediening (laatste is het snelst) en hebt niks externs nodig. de ident wissen (000 000 000) en de keys wissen (000 000 000 000 000 000 000 000) dan kijkt ie alleen nog naar je abo kaart. cheers MoonDial Pat Metheny
Tonskidutch Geplaatst: 21 maart 2004 Geplaatst: 21 maart 2004 natuurlijk altijd vooraf set default key drukken op een FTA zender en ook die afstandsbedienings handelingen alleen op FTA zenders doen... uit aan klaar cheers MoonDial Pat Metheny
Gast Geplaatst: 22 maart 2004 Geplaatst: 22 maart 2004 Hartelijk dank, ik ga het proberen en was toch al van plan om me eens te verdiepen in het bewerken van mijn MR. Ben voorlopig weer even van de straat. Mvg, George
Gast Geplaatst: 22 maart 2004 Geplaatst: 22 maart 2004 Citaat: Hartelijk dank, ik ga het proberen en was toch al van plan om me eens te verdiepen in het bewerken van mijn MR. Ben voorlopig weer even van de straat. Mvg, George programmer die MR eens naar MM en doe hem dan eens in je dreambox dan ben je van dat initialiseren af.Je kaart wordt dan gewoon geupdate. Programmeer dan je box met de nieuwe van SF v3 en alles gaat open op de kiosk na want daar heeft een key wissel plaats gevonden.
Fredo Geplaatst: 22 maart 2004 Geplaatst: 22 maart 2004 gfaverey @ ik zouw een nieuwe kopen dat wat je beschrijft is niet normaal breng dat apparaat maar terug en vraag een nieuwe Groeten Fred. AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen