Gast Geplaatst: 20 maart 2004 Geplaatst: 20 maart 2004 Ik wil mijn DV filmpje op een cd zitten, maar ik krijg niet meer dan een half uur per cd. Maar met dvd converteren(rippen) kan men 70 mn per cd? Ik gebruik powerdirector prog. Reactie graag.
Sultan Geplaatst: 21 maart 2004 Geplaatst: 21 maart 2004 Vergeet niet dat als je DVD(mpeg2) naar --> Divx/xvid/mp4 wilt converteren er veel verloren gaat tijdens de compressie. Dit gaat ten koste van de kwaliteit van je VIDEO-opname,.... maar zoals je zelf al zegt is het zeker mogelijk om (70min) DV-opname gewoon op cd te zetten,..... als je wilt kan je zelfs 2 UUR of meer op 1 cd zetten. NAdeel is dat er maar weinig standalone dvdplayers deze compressieformaten (Divx/xvid/mp4) kunnen afspelen. probeer eens te spelen met nero recode, hiermee kan je een MP4 bestand van je DV-opname maken en op CD branden, deze kan je gewoon weer op je PC afspelen en bekijken groeten , Sultan Maak van je hobby je werk, dan hoef je nooit meer te werken
Sultan Geplaatst: 21 maart 2004 Geplaatst: 21 maart 2004 een 70 min DV film? lijkt me niet echt slim om daar een SVCD van te maken,.....ik vind 40 min al te veel, kwaliteit is dan niet echt mooi meer. Alhoewel het zelfs mogelijk is om 2 uur op een SVCD te zetten,........ Het beste is toch om divx/xvid te gebruiken. Nog beter is het om een DVD-brander aan te schaffen,....dan hoef je niet meer te klooien met al deze compressie formaten. groeten, sultan Maak van je hobby je werk, dan hoef je nooit meer te werken
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen