Ga naar inhoud


Echo 7000 exit?


Satlook

Aanbevolen berichten

Wie weet waarom de Echostar 7000 niet meer op de site bij Echostar wordt vermeld?

Zijn ze ermee gestopt of komt er een ander vlaggeschip?

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is een goeie, dat zou ik ook wel eens willen weten.

Ikbegrijp niet dat ze zo'n fijne machine niet uitbreiden.

Het is ook al weer een tijdje geleden dat we nieuwe software mogen begroeten. Mijn 7000 draait met motor op een 120 cm schotel en aangezien de stroom rechtstreeks vanuit de 7000 komt is dit heel fijn, maar het lijkt er op dat Echostar zijn fijne 7000 over boord gooit.

jammer als dat zo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echostar's visie is m.i. om goedkope(re) receivers te (laten?) maken, hierin passen de 'dure' 7000/5000/3x00 niet meer. In Spanje verkopen ze al een Kaon receiver onder hun eigen naam (de Satstation).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je op software gebied hoogstens nog "onderhouds"aanpassingen kan verwachten voor de 5000 en de 7000, nieuwe zaken zullen tesamen met nieuwe HDD modellen ingespit worden. Typisch voorbeeld hoe vele grote bedrijven met hun klanten omgaan : iets nieuws verkopen daar doen ze alles voor, service kost alleen maar geld, zeker als het een service is waarvan de klant verwacht dat die aan de aankoop gebonden is, zoals aangepaste firmware (en daar kan dus niet extra kan gefactureerd worden, alhoewel voor DVD schrijvers BENQ nu ook al de firmware upgrades poogt aan te rekenen). Aan de hand van de antwoorden die je kreeg van de Echostar service, en de tijd die het duurde om die te bekomen kon je wel voelen dat er iets scheelde. De mogelijkheid bestaat dan ook dat Echostar, dat als ik het goed voorheb amerikaans is, zich binnenkort terugtrekt uit de Europese markt, zoals al een aantal noodlijdende amerikaanse bedrijven hun voorgedaan hebben. Een andere mogelijkheid is dat ze hun productie uiteindelijk volledig stilleggen, en enkel nog aan merchandising gaan doen.

-----------------------------------------------

Echostar 5000, Topfield 5000 PVR 160Gb , 2x Triax 88, 3x Golden Interstar quad, 3x Spaun 4x1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht horen we het a.s. vrijdag, we kunnen in ieder geval live meeluisteren van de .com website van Echostar:

 

Events Event Details

 

Title: Q4 2003 EchoStar Communications Corp. Earnings Conference Call

Date: Friday, March 26, 2004

Time: 12:00 Noon ET / 9:00 AM PT

Duration: 1 hour

Link naar reactie
Delen op andere sites

En even een korte financiële analyse uit hun 2002 jaarverslag (ik ben een leek hoor):

 

 

echostar.JPG

 

 

Wat dus blijkt is dat de verkoop van hun apparatuur in 5 jaar tijd geen groei heeft laten zien in tegenstelling van een zesvoudige groei van hun DISH network activiteiten.

 

Daarnaast zeggen ze:

 

Competition for Our ETC Business

Through ETC we compete with a substantial number of foreign and domestic companies, many of which have significantly greater resources, financial or otherwise, than we have. We expect new competitors to enter this market because of rapidly changing technology. Our ability to anticipate these technological changes and introduce enhanced products expeditiously will be a significant factor in our ability to remain competitive. We do not know if we will be able to successfully introduce new products and technologies on a timely basis in order to remain competitive.

 

 

Wat ik overigens niet weet, of de ontvangers die ze hier in Europa verkopen ook met het bovenstaande ETC (Echostar Technologies Corp. die ontvangers e.d. maakt) bedoeld worden. Het zijn hier in Europa (EIC Echostar International Corp.) heel andere ontvangers dan ze in de USA gebruiken, dus de kans is aanwezig dat ik de plank volledig missla.

 

Maar als dat niet zo is, dan twijfelen ze zelf er dus aan of ze de productie van ontvangers niet beter kunnen overlaten aan andere fabrikanten die de ontwikkelingen wel kunnen bijhouden. En dan komt het einde behoorlijk eng dichtbij voor kwalitatief goede ontvangers met geïntegreerde positioner. Want daar is natuurlijk geen miljoenenpubliek voor te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...