Ga naar inhoud

geen verbinding met sitecom broadb. router DC-202

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal

ik heb een 2 de computer aangeschaf en wil daar dus op internetten gelijktijdig met computer 1.

Afijn , heb de internet aansluiting, cable wanadoo, op de router aangesloten en de 2 computers ook.

heb zoals de erg beknopte handleiding voorschrijft zo gedaan als beschreven, de lampjes werken dan ook naar behoren, heb de protocol tcp/ip opgezocht in eigenschappen en is aanwezig, daarna heb ik windows geconfigureerd voor internettoegang, alles volgens het boekje, maar ik krijg geen verbinding.

Er zit ook een cd bij, maar weet niet of ik daar ook nog wat mee moet?

heb het exe bestand aangeklikt en geinstalleerd maar zie niets verschijnen.

het is voor mij allemaal nieuw dus kom er niet uit.

Wie kan mij hiermee helpen.

NB. wat word bedoeld met Local area connection, deze staat niet bij mijn netwerklocatie maar neem aan dat dat je orginele verbinding is.

Als je verder wilt dan die beknopte nederlands talige beschrijving word het weer engels, nou daar kom ik helemaal niet meer uit.

misschien heeft iemand wel de full beschrijving in het nederlands?

groeten. John

Geplaatst:

Hallo John,

Als je de eigenschappen van je LAN ( is je eigen netwerkaart inderdaad) de eigenschappen van tcp/ip op automatisch zet dan zou je in de router moeten kunnen komen om deze voor jouwn provider te configureren. Dit doe je in je internet explorer http://192.168.0.1 in te typen , daarna zou je als het goed is in de router setup komen.

Let even op dat je de proxy instellingen van Internet explorer uitzet. Dit doe je in extra,internetopties, verbindingen en dan button LAN instellingen. Hier moet alles uitgevinkt staan.

Geplaatst:

het is gelukt hoor, bedankt voor het meedenken.

John

Geplaatst:

afijn, toch nog 1 probleempje, nou ben ik in de taakbalk het schermpje kwijt waarmee je je verbinding af kon sluiten als je een dvd of zo ging branden, hoe sluit ik nou de verbinding af van 1 van de 2 computers??

John

Geplaatst:

ik heb dat pictogram altijd gehad hoor, maar nu ik die router er tussen heb zie ik hem niet meer en kan dus niet de verbinding verbreken, dat moet toch kunnen op een of andere manier.

John

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen