Gast Geplaatst: 21 maart 2004 Geplaatst: 21 maart 2004 Ik ben net begonnen in Satwereld met een Topfield 4000 PRV COCI (emmbedded conax). Voor mijn Noorse vrouw wil ik graag de Noorse kanalen z.a. NRK 1, NRK, 2 TV2 Norge etc. ontvangen. Ik heb echter een Noorse canaal Digitaal Kaard nodig. Hoe doe ik dit/Wie helpt mij ??? Abeln
guykers Geplaatst: 21 maart 2004 Geplaatst: 21 maart 2004 via familie van je vrouw een abbo in noorwegen nemen nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
Gast Geplaatst: 21 maart 2004 Geplaatst: 21 maart 2004 Via m'n familie is een probleem aangezien een tweede kaart krijgen in noorwegen een probleem is Wat bedoel je met een titanium kaart??? Hoe werkt dit. Abeln
Gast patje7of9 Geplaatst: 21 maart 2004 Geplaatst: 21 maart 2004 Dat is een smartcard die je in je ontvanger steekt in de kaartlezer,je moet dan je files op de kaart progammeren maar voorlopig is er nergens een titaniumkaart te krijgen ze zijn allemaal uitverkocht.
Gast Geplaatst: 21 maart 2004 Geplaatst: 21 maart 2004 En dat programeren, Hoe doe je dat? Waar krijg je de goede ***** vandaan? Moet je deze vaak updaten? Abeln Liever niet vragen om files op Sat4all.
prutsie Geplaatst: 21 maart 2004 Geplaatst: 21 maart 2004 @Abeln, Er zijn diverse manieren die allemaal hun voor en tegens hebben. Wil je verzekerd zijn van beeld dan moet je gewoon via familie een kaart in Noorwegen regelen. Zo ontzettend ingewikkeld kan dat nooit zijn. Er zal vast wel iemand zijn die geen sattv kijkt en die kan dus zo een kaart regelen en aangetekend naar NL opsturen. Wil je gewoon rommelen en maakt het niet uit als je soms een hele tijd geen beeld hebt dan zijn er diverse manieren om op alternatieve wijze beeld in kleur te krijgen. Je zal hier echter wel zelf actie voor moeten ondernemen en aan het eind van het verhaal zal je zien dat je minimaal even duur uitbent als met een officiel abo. Dat noemen wij hier hobby :-) Voor de laatste methode zal je veel moeten lezen, of diep in de buidel tasten. Er zijn diverse scandinavische bulletinboarden waar een en ander haarfijn wordt uitgelegd, en natuurlijk is het hier met een beetje tussen de regels doorlezen ook meer dan genoeg informatie te vinden. Begin eens op www.duwgati.com Hier vind je veel algemene informatie. Wil je na het lezen nog steeds op alternatieve methode gaan rommelen dan kan je het beste een magic module of een dragon module aanschaffen. Een titaniumkaart met conax module werkt ook. met een Dreambox heb je ook een perfect kleurenplaatje zonder dure modules en kaarten. Meer info vind je in de kaarten, ci modules, en dreambox forum. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
oldebroek Geplaatst: 21 maart 2004 Geplaatst: 21 maart 2004 Hallo, een extra kaart bestellen voor het basispakket(NRK1+2, TV2, TVN)is geen probleem voor bestaande abbonees allen niet vertellen dat je de kaart naar het buitenland gaat sturen...zeg bijvoorbeeld heb een nieuwe tuner en gebruik de oude in de kinderkamer. Groetjes uit midden Noorwegen Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Noorman Geplaatst: 22 maart 2004 Geplaatst: 22 maart 2004 En nu nog even in het Nederlands dan kunnen wij het ook lezen :-) DM 800 HDse. Multisat op 23,5 O - 19,2 O - 4,8 O - 0,9 W
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen