Urkel Geplaatst: 21 maart 2004 Geplaatst: 21 maart 2004 Via de search mogelijkheid heb ik geen antwoord kunnen vinden voor het volgende. Stel ik heb 2 of meer Dreamboxen die alleen bedoeld zijn om op te nemen naar een NFS share. De Dreamboxen hebben dus geen harddisks. De NFS share wordt ter beschikking gesteld door een Linux PC en de share is ruim voldoende voor uren film materiaal opnemen en weer weergeven natuurlijk. Ik kan er echter niet vanuit gaan dat een van de Dreamboxen aan staat en als cardshare server actief is. Wat wel altijd aanstaat is de Linux PC. Wat is er nodig om die Linux PC als cardshare server te gebruiken voor de Dreamboxen? Ik bedoel dan zowel hardware als software. In het ergste geval wil ik wel een Windows gebakkie neerzetten als ik die zou moeten gebruiken als cardshare server, maar dan moet het echt niet anders kenne. CU Urkie 3xDM800 1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's 1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's
Gast Geplaatst: 21 maart 2004 Geplaatst: 21 maart 2004 Vergelijkbare situatie met zoals ik die hier heb. Ik heb de cs server van Ronald geinstalleerd. Software kan je hier vinden : Cardshare software Ronaldd Als je de Ronald image gebruikt dan kan je in romu.cfg wijzen naar je Linux CS server. Het script dat ik gebruik om de cs-server te starten en te stoppen heb ik aan deze message gehangen. Succes! Peter
Urkel Geplaatst: 22 maart 2004 Auteur Geplaatst: 22 maart 2004 Tengx, moet ik uit kunnen komen qua software. Alleen die Phoenix programmer die genoemd wordt in het config bestand. Kan dat ook iets anders zijn zoals bv een Mastera II in Phoenix mode? Hoe zit het met interne smart card readers voor in de PC? Dus bv zo'n smartcard setje die je bij een electroshop kan kopen? M.a.w. zijn er speciale eisen aan de reader? CU Urkie 3xDM800 1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's 1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's
Gast Geplaatst: 22 maart 2004 Geplaatst: 22 maart 2004 Citaat: Tengx, moet ik uit kunnen komen qua software. Alleen die Phoenix programmer die genoemd wordt in het config bestand. Kan dat ook iets anders zijn zoals bv een Mastera II in Phoenix mode? Hoe zit het met interne smart card readers voor in de PC? Dus bv zo'n smartcard setje die je bij een electroshop kan kopen? M.a.w. zijn er speciale eisen aan de reader? CU Urkie Voor wat betreft de reader. Ik heb hier zelf een MasterCRD2 in Phoenix mode draaien en dat gaat prima. Ik denk dat een Mastera II dus ook prima zal werken als ie in Phoenix mode kan draaien. Of zo'n smartcard setje voor in de pc ook kan werken heb ik eigenlijk geen idee van, heb me er nooit in verdiept. Peter
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen