satboy Geplaatst: 22 maart 2004 Geplaatst: 22 maart 2004 Hoi een klein vraagje over mijn rotor een intelsat is het met de steel naar boven.Met de afgelopen weekeinde viel het beeld steeds weg bijmijn.En mijn vraag is de steel van de rotor waar de schotel aan vastzit zit een knik in is dat nu normaal of hoort dat zo,want dat is wel iritant dat beeld dat de heletijd wegvalt ik hoor het wel groetjes satboy....
©TheMenk© Geplaatst: 22 maart 2004 Geplaatst: 22 maart 2004 knik is normaal. Dat hoort zo anders kan de schotel de clark belt niet volgen. Is een parabolische lijn die hij moet volgen. Uitval heeft te maken met speling op de rotor of slecht uitgericht op de sateliet. Schotels zijn echte windvangers, dus het is vrij normaal dat bij hoge windsnelheden de boel loopt te swingen waardoor het beeld soms kan uitvallen. Taak is het om hem zo goed mogelijk uit te richten en finetunen met de ontvanger wil ook nog wel eens helpen. suc6 Gr TheMenk
pietsky Geplaatst: 22 maart 2004 Geplaatst: 22 maart 2004 is inderdaad zo afgelopen weekeinde als de schotel niet 100% stond afgesteld had je last van blokvorming, hier bij opa vanavond alles opnieuw afgesteld stond ong: 4mm verkeerd (wind) heeft nu weer 85 % kw ontvangst en hij is weer blij. Gewoon voorzichtig eerst de schotel naat l of r bewegen kijken of er verbetering van sign is of naar o of b bewgen dan weet je welke kant je op moet. veel succes. Pietsky Satellietsky [color:"bleu"]Humax 5400 2x,Echostar 3000ip, Triax 78, Fibo 90, philips lnb, Vbox 2, Edison 0,2 lnb, Moteck SG 2100A. TV Philips 42PF 9631-10,Philips HTS 9800W.
satboy Geplaatst: 22 maart 2004 Auteur Geplaatst: 22 maart 2004 ja het is me wel weer gelukt om weer alles terug te krijgen maar was wel benieuwd naar de knik maar nu weet ik het groetjes satboy.........
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen