jepe Geplaatst: 23 maart 2004 Geplaatst: 23 maart 2004 Ik heb nu een 80 cm Triax op een tegelvoet staan op een plat dak. Deze tegelvoet heeft 30x30 tegels erop. Ik heb er extra tegels opgezet, is loodzwaar. Mijn vraag nu kan ik een Wavefrontier t 90 plaatsten op zo'n tegelvoet. Ik heb al een stuk dikkere buis die ik er over schuif. Het gaat dus alleen om de vraag of zo'n tegelvoet van 30x30 tegels zwaar genoeg is. (ik heb een 120 schotel draaibaar met zo'n 40x60 tegelvoet, dus dat hele zware model. Is dus dat lichtere model geschikt voor de Wavefrontier?
Gast Geplaatst: 23 maart 2004 Geplaatst: 23 maart 2004 Hallo, Ik zou een iets zwaardere Tegelvoet nemen, niet zo zeer vanwege de schotel maar meer voor het aantal LNB je erin hangt, een 30x30 tegelvoet kan de Frontier opzich best hebben, maar als je er uiteindelijk 10 of meer LNB's inhangt wordt het geheel te zwaar. tevens zou ik voor de Frontier de voet minstens met 8 tegels verzwaren, gezien de stormen die we de laatste tijd hebben gehad... Ik heb zelf mijn Frontier met een paal in de grond geplaatst en verankert aan de schuur, maar met de storm van afgelopen zaterdag / zondag ging deze nog bijna plat. Ik hoop je voldoende te hebben geholpen. m.v.g Edwin
jepe Geplaatst: 23 maart 2004 Auteur Geplaatst: 23 maart 2004 Dank voor de reactie. En als ik hem nu met een extra aantal tegels verzwaar? Of is de ijzeren constructie niet steving genoeg?
Gast Geplaatst: 24 maart 2004 Geplaatst: 24 maart 2004 Opzich zou dat dan voldoende moeten zijn, maar hoe er altijd rekening mee dat bij een soortgelijke storm als afgelopen zaterdag / zondag de Frontier alsnog plat kan, en dat daarmee de schade die aan de schotel kan ontstaan onherstelbaar is. Zoals je in je openingsbericht zecht komt hij op een plat dak te staan en er dus geen objecten zijn die de wind enigzins afbreken, ik zou naast extra tegels ook een veiligheidsdraag / ketting bevestigen aan de Frontier zodat als het zaakje omgaat de schotel in iedergeval geen vliegend object wordt. Ik hoop zo je voldoende te hebben geholpen op je tweede vraag. Groet, Edwin
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen