rene Geplaatst: 19 juli 2000 Geplaatst: 19 juli 2000 ik heb een 24c16 die bij het progammer een fout melding terwijl de 2416 un wel goed gaat wat kan het probleem zijn.<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 19 juli 2000 Geplaatst: 19 juli 2000 wat voor soft en wat voor een programmer. Tevens kunnen deze eproms ook overlijden, over het tijdstip kun je nooit wat zeggen, de ene doet het een paar jaar de ander een dag. Zo vreet mijn pace 16f84'jes als ik em niet eerst uit zet voor ik de kaart verwijder. Als de pace draait trek de kaart eruit en dan de ic's in de programmer dan is de 16f84 al dood..... hoe het komt.....<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 20 juli 2000 Geplaatst: 20 juli 2000 Rene,<P>Je moet eens kijken of de 24C16 (en niet de 16f84 Bobje!!) van het merk Atmel is!<BR>Deze eeproms vereisen een aanpassing aan je jdm-programmer. (vraag me niet meer de welke want ik heb de aanpassing op het beginnersboard(denk ik) zo'n goede twee maanden geleden gepost.<BR>Gegroet en succes<P>------------------<BR>
rene Geplaatst: 20 juli 2000 Auteur Geplaatst: 20 juli 2000 het is inderdaad een atmel 008.<BR>wie weet welke aanpassing er gemaakt moet worden voor een JMD programmer ?<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 20 juli 2000 Geplaatst: 20 juli 2000 Ik heb het effe terug opgezocht Renen en gevonden )<BR>Het heeft het te maken met PIN-7 (Write Protect) van de IC's. Deze is op de print verbonden met pin 5 en moet eigelijk verbonden zijn met GND. Bij sommige merken (ATMEL) werkt dit niet.<BR>Dus pin 7, baan doorkrappen met een scherp mes en een verbinding leggen naar gnd (pin 4)<BR>Laat maar eens weten.<BR>Succes<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 20 juli 2000 Geplaatst: 20 juli 2000 skywalker ik droeg alleen een voorbeeld geval<BR>aan, in ditt geval was ik me ervan bewust dat het een 16f84 was en geen 16c24<P>;-)<P>------------------<BR><p>[This message has been edited by bobje (edited 20 July 2000).]
rene Geplaatst: 21 juli 2000 Auteur Geplaatst: 21 juli 2000 ik heb inmiddels al 2 andere 2416 die wel werken dus ik ga m`n programmer niet aanpassen maar toch bedankt voor de tip <BR>groetje rene <P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 21 juli 2000 Geplaatst: 21 juli 2000 Bobje,<BR>Kyk na die skakelaar op jou simcard holder. Dit skakel nie af nie, dus as jy die kaart uittrek veroorsaak dit n kortsluiting. As die kaart ongeveer 2 - 4 mm uitgetrek word behoort die boodskap "Insert card" op jou skerm te verskyn. Indien dit nie gebeur nie is die skakelaar foutief.<BR>Sterkte!!!<P>------------------<BR>
Aanbevolen berichten