Gast Geplaatst: 12 december 2000 Geplaatst: 12 december 2000 Hello,<BR>Kan er iemand concreet zeggen welke stappen ik moet ondernemen met deze programmer + gold140 om de satturkfiles te proggen ? Wat doe ik met de bin file ? Hoe prog ik diene ?<P>Thanks<P>Pinneke
Gast Geplaatst: 13 december 2000 Geplaatst: 13 december 2000 Ik ben ook vrij nieuw hier maare, eerst de bin's omzetten in HEX files, daarna de eeprom proggen, en als laatste de PIC, daarna zou alles moeten werken.<P>groetjes en suc6 Ferry.....<BR>
Gast Geplaatst: 13 december 2000 Geplaatst: 13 december 2000 Bedankt Zoefie,<P>Ten minste iemand die op deze site door heeft, dat met diene goldsoftware geen bin kan geprogd worden maar enkel hex files !!!<BR>Allemaal mooi die starterpakketten maar NERGENS op deze site staat er dat ge de bin moet omzetten naar HEX om met de goldprogrammer te werken ... Ik maar testen met alle paketten die hier on line zijn ...<P>Pinneke
Gast Geplaatst: 14 december 2000 Geplaatst: 14 december 2000 Goh wat raar als je even de moeite had genomen om de .hlp file te lezen of hier in dit board waar deze vraag 1000x is gesteld, had je niet alleen geweten dat de goldprogger enkel hex files kan bewerken maar ook welke programmas ervoor gebruikt moeten worden en in welke volgorde etc... als je dan nog vragen had gehad was ik genegen geweest om je Nederlands helpbestand te sturen.<P>maar aangezien ik uit deze post aanneem dat je de antwoorden gepresenteerd wilt hebben op een zilveren schaaltje, is mijn zin in hulp en ik denk ook van velen anderen, een heel stuk minder.<BR>Hobby is ook een beetje moeite nemen om informatie te verzamelen.<P>------------------<BR>Moderator<BR>Humax Digital(NL) - General(EN).<p>[This message has been edited by d0xt3rCb (edited 14-12-2000).]
Gast Geplaatst: 14 december 2000 Geplaatst: 14 december 2000 Beste d0xt3rCb,<P>Sorry dat ge u aangevallen voelt, maar:<BR>1) de goldprogrammer is van een vriend<BR>2) ik had dus geen help file<BR>3) ook geen soft (komt van hier)<BR>4) sinds zondag ben ik alle programma's aan het testen om dan toch maar een bin file te proggen met deze programmer en het lukte niet. Tot ik TOEVALLIG hier ergens las dat je de bin moest omzetten naar hex !!!<BR>5) Geloof me; NERGENS had ik gelezen dat die bin file moest omgezet worden naar hex !!!<BR>Dus zou het misschien een interessante zaak zijn om een kleine helpfile bij te voegen bij de Gold140.exe (van deze site) waar instaat dat dit moet gebeuren om verdere vragen op deze site hierover te vermijden ?<P>Groetjes<P>Pinneke<BR>
Gast Geplaatst: 14 december 2000 Geplaatst: 14 december 2000 Hallo iedereen,<P>ik wens bij deze weg Djazzie te bedanken omdat hij ook nog tijd vindt om mensen die echt ronddolen te helpen <P>Thanks<P>Pinneke
Gast Geplaatst: 15 december 2000 Geplaatst: 15 december 2000 @Pinhead<BR>Hetgeen wat mij kwaad maakt is niet je vraag over de goldprogrammer en wat hoe je ermee moet proggen.<BR>Des te meer je reactie nadat je iemand de push in de juiste richting geeft.<P>Letterlijk overgenomen<BR><B><BR>Ten minste iemand die op deze site door heeft, dat met diene goldsoftware geen bin kan geprogd worden maar enkel hex files !!!<BR>Allemaal mooi die starterpakketten maar NERGENS op deze site staat er dat ge de bin moet omzetten naar HEX om met de goldprogrammer te werken ... Ik maar testen met alle paketten die hier on line zijn ...<BR></B><BR>Ten eerste heeft die starterspack helemaal niks met jou probleem te maken, dus geen appels met peren vergelijken.<P>Ten tweede is wel degelijk op deze site op heel veel forums het goldproggen in alle details behandeld, een simpel search op het woordje goldprog gaf me net nog 79 hits<BR>Daarin staat een heleboel informatie voor je<P>Dus niet zoals jij beweert,<BR>NERGENS op deze site staat er dat ge de bin moet omzetten naar HEX om met de goldprogrammer.<P>Om op je reactie terug te komen.<BR><B><BR>1) de goldprogrammer is van een vriend<BR>2) ik had dus geen help file<BR></B><P>Ook al had je hem gekocht bij een satboer was de kans nog groot geweest, dat ie je geen gebruiksaanwijzing bij had gedaan.<P>Het laatste stuk dan in een keer <P><B><BR>2) ik had dus geen help file<BR>3) ook geen soft (komt van hier)<BR>4) sinds zondag ben ik alle programma's aan het testen om dan toch maar een bin file te proggen met deze programmer en het lukte niet. Tot ik TOEVALLIG hier ergens las dat je de bin moest omzetten naar hex !!!<BR>5) Geloof me; NERGENS had ik gelezen dat die bin file moest omgezet worden naar hex !!!<BR>Dus zou het misschien een interessante zaak zijn om een kleine helpfile bij te voegen bij de Gold140.exe (van deze site) waar instaat dat dit moet gebeuren om verdere vragen op deze site hierover te vermijden ?<BR></B><P>Als die soft van hier komt, en ik heb hem speciaal voor jou nog een keer gedownload<BR>is het geen gold140.exe maar een gold140.zip<BR>die gold140.zip bestaat uit de volgende bestanden.<P>3prov.bin, rebuild707.bin "[downloaded from <A HREF="http://www.sat4all.com" TARGET=_blank>]www.sat4all.com]</A> GOLD140.EXE "gold140 help.GID" "gold140 help.hlp" HELP.HLP rebuild707.zip <P>Haaaaa toch nog 2 helpbestanden men neme<BR>gold140 help.hlp en starten het, kijken naar<BR>File Types<BR>En lezen.<BR>The Gold Card series supports both of the two standard file formats.<BR><B><BR>Intel hex 8<BR>Intel 16<P>Intel hex is a very precise way of defining the data and is also very readable as all of the characters used are straight ascii. The format is as follows:-<BR></B><BR>verder volgt hierop de nodige informatie over de hexfiles en iets verder naar beneden<BR>Geprint nog geen A4tje staat het volgende<BR><B><BR>Binary format<P>The binary format is simply the actual hex values of the data stored in a binary file. Whilst more compact than intel hex, it is seldom used as you cannot segment the data by specifying load addresses. The only address that you know for binary data is the start address of the first byte (usually 0). Do not use this format unless you have a particular requirement to do so. Also as most editors do not support binary data, you will be unable to edit the resulting file. No eeprom or fuse information can be stored into binary files unless you store the whole memory maps worth of data. Gold Card will only load the code area from a binary file. The Gold Card series no longer supports this format.<BR></B><BR>Als je me had verteld dat je die engelse files had geprobeerd te ontcijferen maar het niet helemaal begrijpt, dan had ik bij mijzelf gedacht. die jongen heeft er in iedergeval moeite voor gedaan.<BR>En als ik lees dat iemand de moeite neemt ben ik bereid om hem ook te helpen.<BR><Let wel ik zeg hier dus niet dat je op jou manier geen moeite hebt genomen uit je vraag kan ik alleen mijn gevoel uitdrukken><P>Gelukkig wist je de weg naar de chat nog wel te vinden, en dat je daar geholpen en blij mee bent is alleen maar goed <BR>Al had ik je nog wel met deze tips nog een beetje laten zweten. <P><BR>------------------<BR>Moderator<BR>Humax Digital(NL) - General(EN).<p>[This message has been edited by d0xt3rCb (edited 16-12-2000).]
Gast Geplaatst: 16 december 2000 Geplaatst: 16 december 2000 Beste d0xt3rCb,<P>Je moet je echt niet kwaadmaken, ik ben er echt van overtuigd dat er ergens iets moet misgelopen zijn in mijn uitdrukken van het gebeuren, by the way : je kon onmogelijk weten dat er iemand mij gezegd had dat ik MOEST een bin file programmeren voor de eeprom (omdat deze een andere soort programmer gebruikt en dit WEL moest doen), dus had ik mij DAAR op gefocust en heb ik (na het lezen van die gebruiksaanwijziging) volledig verward beginnen zoeken naar een programma die dit WEL kon (waarvan geeneen scheen te werken)tot op het ogenblik dat Djazzie mij terug op het rechte pad bracht en mijn frank gevallen is ... <BR>In elk geval: <BR>1)Probleem is opgelost<BR>2)Deze site is echt te gek (men vindt hier alles!)<BR>3)Er zijn hier enorm behulpzame mensen<BR>4)Ik hoop dat we later (als ik er een beetje meer mee vertrouwd ben) misschien van elkaar nog kunnen leren ?) (dat zal wel niet maar je weet maar nooit he :-) ) <BR>5)Anyway toch bedankt<P>Groetjes<P>Pinneke
Aanbevolen berichten