p2040 Geplaatst: 24 maart 2004 Geplaatst: 24 maart 2004 Ik heb een netwerkje van 2 computers, desktop met win xp pro en een laptop met win home. Gebruik een vigor 2500 wi router modem. Alles werkt goed op één ding na. Ik kan geen mappen, bestanden kopieren naar de computer op afstand wel alles binnenhalen. Dit probleem doet zich voor op allebei de computers. Krijg dan de melding (fout bij kopieren van bestanden of mappen) de toegang is geweigerd..... Firewall's staan uit. Wie weet wat.
Ome Merde Geplaatst: 24 maart 2004 Geplaatst: 24 maart 2004 heb je wel administrator-rechten om die handeling uit te mogen voeren ? merDe deze ruimte is te huur
p2040 Geplaatst: 24 maart 2004 Auteur Geplaatst: 24 maart 2004 hallo ome Merde Zover strekt mijn kennis niet, als ik daar speciaal iets voor moet instellen of zo dan zal ik die rechten niet hebben. B.t.w het heeft wel gewerkt.
Ome Merde Geplaatst: 24 maart 2004 Geplaatst: 24 maart 2004 start -> uitvoeren -> control userpasswords2 (intypen, enter) en dan jezelf (de ingelogde gebruiker) administrator rechten geven of inloggen (in Windows) als administrator. merDe deze ruimte is te huur
p2040 Geplaatst: 24 maart 2004 Auteur Geplaatst: 24 maart 2004 hallo merDe, Ik heb dit ingesteld, maar het probleem is niet opgelost.
Ome Merde Geplaatst: 24 maart 2004 Geplaatst: 24 maart 2004 en als je de map die je wilt verplaatsen nu eens een andere naam geeft (op de map gaan staan, rechtermuis knop, naam wijzigen) ? merDe deze ruimte is te huur
ericb Geplaatst: 25 maart 2004 Geplaatst: 25 maart 2004 je kunt user en passwords op beide pc's wel gelijk hebben maar het systeem ziet 2 verschillende gebruikers nl. pc1\administrator en pc2\administrator. Om dit op te lossen moet de de rechten op de directories wijzigen. Het eenvoudigst is het om de 'user' everyone toe te voegen en die full rights te geven. Je moet dan vanaf de andere pc volledige toegang krijgen. (wil je veiliger werken dan kost dat veel meer moeite) Eric Only those who know the secret can read a stream of bytes
p2040 Geplaatst: 25 maart 2004 Auteur Geplaatst: 25 maart 2004 Het probleem zal inderdaad wel met user en passwords te maken hebben want nadat ik had gedaan wat merDe schreef waren allebei de computers geblokkeerd, in en uit. Ik ga hier mee aan de gang.
p2040 Geplaatst: 25 maart 2004 Auteur Geplaatst: 25 maart 2004 Hallo Merde en Ericb Heb het probleem gevonden. Omdat het systeem gewerkt heeft snapte ik niet waarom het niet meer werkte. Na lezen en nog eens lezen ben ik eruit. Moest gewoon bij "delen" een vinkje zetten bij, netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen en toen werkte het weer. Bedankt voor jullie interesse voor mijn probleem.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen