Ga naar inhoud

netwerkproblemen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb 2 dreamboxen op het netwerk aangesloten,

de ene dreambox werkt prima op het netwerk, maar de andere valt regelmatig uit, ( bvb als ik bezig ben met de ftp server ) waar kan het aan liggen?

moet het netwerkkabel 8 aarderig zijn of 4?

zo ja 8 wat is het verschil dan? alvast bedankt..

kan dit ook oorzaken dat mijn dreambox vastloopt?

Geplaatst:

ik heb op een van mijn dreamboxen namelijk 4 aderig, maar hij werkt wel,

Geplaatst:

ook op 100 mbit, anders kan ik geen software update doen toch? ik heb mijn laptop er ook op aangesloten, werkt ook 100 mbit mee,

Geplaatst:

100 Mb/s (100BaseTX) vereist cat 5 kabel en die is altijd 8-aderig. Er worden echter maar 2 aderparen gebruikt dus met vier draadjes werkt het ook.

Ik ben niet zo gek mij voor normaal uit te geven.

Geplaatst:

De stabiliteit van een verbinding wordt minder als je minder aders gebruikt. De instraling wordt groter. Ik gebruik zelf altijd gelaste kabels. Hiermee heb ik nog nooit problemen gehad. Ik ben wel eens bij iemand geweest die zelf gemaakte kabels gebruikte. Hij had zo af en toe problemen. Na de kabels te hebben vervangen had hij geen problemen meer. Op mijn werk krijgen we zelfs geen service als we niet de juiste kabels gebruiken. Cat 5 voor 100Mb en Cat 6 (of fiber) voor 1Gb. We moeten dan eerste de juiste kabels gebruiken voordat de engineer weer langs komt.

Geplaatst:

dus ik kan mijn kabel gewoon zo laten? ( 4 snoertjes )

alvast bedankt voor jullie hulp,

Geplaatst:

Ik gebruik hier ook zelf gemaakte kabels en nooit probelemen gehad ik denk dat hier eerder sprake is van een harde schijf die te veel van de voeding wil tijdens het spinnen en schrijven heb je er wel een goedgekeurde harde schijf in zitten?

Geplaatst:

Als je een probleem hebt zou ik als eerste die kabel vervangen. Die 4-aderige is vml. gewoon telefoonkabel en dus niet geschikt voor 100 Mb.

Ik ben niet zo gek mij voor normaal uit te geven.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen