Gast Geplaatst: 13 augustus 2001 Geplaatst: 13 augustus 2001 Ik zie regelmatig het kanaal van PI6ALK met allerlei kleine beeldjes van diverse TV hobbyfreaks. Maar weet iemand wat hiervan de bedoeling is? Zenden al deze mensen om de beurd gewoon uit op dit kanaal en verdwijnen de kleine beeldjes. je gaat tenslotte niet de hele avond naar zo'n scherm kijken. Kortom,..kan iemand uitleggen hoe je deze kanalen moet bekijken?
Gast Geplaatst: 13 augustus 2001 Geplaatst: 13 augustus 2001 Naar mijn weten is PI6ALK een relaisstation voor radioamateurs.<BR>Dit relais staat ergens in nederland op een "water"toren, de verschillende beeldjes zijn amateurs die hun beeld zenden naar het relais.<BR>Dit relais is te ontvangen via een gewone antenne (23cm band) maar alleen in de directe omgeving, en het mosaiek wordt ook opgestraald naar de sateliet<BR>Ik denk dat je via dtmf codes (op een of andere amateurfrekwentie) de beeldjes kan selekteren...maar daarvoor dien je een vergunning van radioamateur te bezitten.<P>Groetjes Flash
Gast Geplaatst: 13 augustus 2001 Geplaatst: 13 augustus 2001 PI6ALK is een amateur repeater, bedoeld voor gelicenceerde zendamateurs. Helaas zitten er momenteel vooral piraten op te zenden die op 10 GHz ieder een eigen prive straalverbinding naar de repeater hebben, en daarmee zelfs gelicenceerde amateurs "van de band drukken".<BR>Je kunt het dus momenteel zien als een soort babbelbox in beeld en geluid.<BR>Het feit dat het geuplinked wordt naar de SAT, komt omdat men de zender toch heeft staan daar in NH. Men verkoopt daar dit soort aparatuur.<BR>Je kunt e.a. vinden op<BR><A HREF="http://www.pi6alk.nl/" TARGET=_blank>PI6ALK homepage</A>
Gast Geplaatst: 15 augustus 2001 Geplaatst: 15 augustus 2001 Hallo,<P>Ik kijk er ook regelmatig naar, en in de avond uren wordt er een scroll geplaatst in het scherm met informatie hoe men per internet te bereiken is.<BR>En dan zou voor ieder die dat wil daar informatie over deze toch mooie hobby opgevraagd kunnen worden.<BR>Een vergelijkbaar prencipe zijn die video zenders die werken op de 2.4 Ghz deze is vrijgegeven voor LPD (low power device) gebruik.<BR>En een handige sleutelaar maakt er zijn eigen TV zendertje van <BR>Het is ook aardig om te weten dat ze daar al bezig zijn met digitale uitzending.<BR>Misschien dat er amateurs zijn op dit board die hier meer info over hebben en dat kwijt willen ?<P>Jeromekeuh
Aanbevolen berichten