Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Guru's<P>Ben al dagen aan het stoeien met een VP2 (versie 3-11-00) en een smd kaartje.<BR>Het proggen van de Pic gaat goed, tenminste wat ik er in schrijf kan ik ook weer lezen.<P>Echter bij het proggen van de eeprom krijg ik meldingen als ATR failed, reset failed. enz.<P>Welke loader moet er eerst in, welke jumpers, schakelaar etc. ???<BR>Momenteel ben ik een beetje van de 'leg' af, dus alle help is welkom.<P>bvd

Geplaatst:

Als men de voeding aansluit van een vp2 programmer zal de groene led gaan branden.<BR>Indien men met Bv het programma pic24c13 de goede compoort instelt en dan de hardware test doet moet hij aangeven hardwarepresent).<BR>Als dit niet zo is, check dan de voeding of de kabel deze moet 1 op 1 zijn.<BR>Indien dit goed is en het nog niet werk start dan het programma pic24c13 op door te klikken op I.BAT.<BR>Dit is een andere versie deze zal dan wel werken controleer dit door de hardware test uit te voeren en te controleren of de hardware nu wel present is.<BR>Als dat zo is kunnen we gaan programmeren volgens de volgende stappen (veel geluk)..<P>Stap 1)<BR>start het pic programma I.exe of gebruik PIC24C13<BR>zet de schakelaar van de programmer omlaag (LET HIER OP AUB)<BR>laad de file (loader.hex) type chip (16f84)<BR>laden van de kaart als dit klaar is programma afsluiten..<P><BR>stap 2)<BR>start bv het PICCARD 2.1 programma<BR>zet de schakelaar van de programmer omhoog (LET HIER OP AUB)<BR>laad de file (eprom.Bin) <BR>laad dit in de kaart (write)<BR>als dit klaar is programma afsluiten..EN KIJKEN MAAR !!!!!!!!!<P>Maar soms kan het nodig zijn om nog een file in je kaart te proggen een laatste hex file.<BR>Herhaal dan stap 1 en laad de goede laatste file bv Devoy.bin<BR>Probeer ook altijd een aangeboden set bij elkaar te houden (Hex.Bin.Hex).<BR>Voor bepaalde bestanden die zijn gemaakt met SecaNix kan het zijn dat er 3 Hex files zijn.<P>Zet de snelheid niet hoger als 3,57 MHz<P>Het NOW-TV TEAM wenst u een prettige dag verder !!!!!!!!!!<P> E-MAIL NOWTV2000@HOTMAIL.COM<P>[This message has been edited by nowtv (edited 20-01-2001).]<p>[This message has been edited by nowtv (edited 20-01-2001).]

Geplaatst:

probeer dit eens:<BR>verwijder de compoort waarop de vp2 is aangesloten, start opnieuw op en laat windows de poort opnieuw installeren.<P>dit heeft bij mij geholpen en alles werkt zoals het hoort<P>ik werk met picprog, daarmee kan je alle files op je kaart zetten, hij heeft zelfs een wizard hiervoor (open wel eerst de loader file voordat je de wizard start.).<P>succes<p>[This message has been edited by master28 (edited 22-01-2001).]

Geplaatst:

Laat weten of het werkt anders zal ik je wat mailen.<P>Nowtv

Geplaatst:

Iets verder gekomen.<P>de loader schijnt te werken daar WinPhoenix een smartcard 'ziet'.<P>Het programmeren lijkt te gaan, echter de bekende verify fout 000h verschijnt.<BR>Deze fout negeren heeft geen zin want na het laden van de PIC werkt het nog niet.<P>Allerlei software en pc's al getest, allen zelfde resultaat.<P>Enige suggestie's ???<P>bvd

Geplaatst:

Heb je de kaart al eens goed gewist???<BR>En probeer in plaats van winphoenix eens piccard 2.1 .<BR>De loader van mij werkt met piccard goed samen.<BR>Met winphoenix heb je een andere loader nodig vandaar die 6%.<BR>Dus wis je kaart goed dan met picprog en piccard aan de gang en zeker weten dat het werkt.<BR>Gebruik wat ik je heb gemaild 100%.<BR>Als je nog problemen hebt hoor ik het wel.<BR>Nowtv

Geplaatst:

Even de volgende 'tussenstand'<P>O ja, alle 'mailers' zeer bedankt voor de info.<P>Intussen op 6 PC's e.e.a. getest.<BR>Met de Now Loader versie blijft piccard op 6% hangen en komt daarna met een fout.<BR>Met een andere loader kan piccard de bin wel schrijven maar leest alleen maar FF FF ....<P>Op dit punt verdenkt ik niet alleen mezelf meer maar ook de VP2 of het kaartje.<P>Nog ideeen ??? Anders zal er een andere programmer of kaart aangeschaft moeten worden. Jammer want beiden zijn nieuw en hebben nog nooit gewerkt.<P>G.<BR>

Geplaatst:

Werkt !<P>Bleek toch slecht gesoldeerde card te zijn.<P>Allen bedankt.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.