Gast Geplaatst: 27 maart 2004 Geplaatst: 27 maart 2004 zou graag met de bovenstaande programmas aan de slag willen maar weet niet goed hoe te beginnen. ik heb mandrake 9.2 geinstalleerd en daarna de rpm pakketten van de dvd geinstalleerd wat volgens mij gelukt is. maar nu wil ik dus alles op elkaar afstellen maar kom er niet uit. heb al veel voorbeelden bekeken maar dat gaat meestal om de configuratie van tarbals. waar ik vooral ook op blijf hangen is de beginselen dus hoe start ik php (met welk programma) hoe krijg ik apache zover dat het opstart met php en mysql, en waar doe ik dit in de konsole of in de webbrowser ben nog niet zo bekend met lunux en de bestandenstructuur maar moet toch ergens beginnen heb al veel gelezen maar krijg het niet goed. ben bezig met het boek mysql/php database applicaties van jay greenspan maar die gaan er vannuit dat je alles al perfect hebt geinstalleerd en weet waar je wat in moet vullen en dat is nu net het punt het hele begin. mijn vraag is dus kan iemand mij simpelisties vertellen hoe en wat ik moet instellen en waar ik dit dan moet instellen en hoe ik het dan kan opstarten en testen weet dat het nogal veel gevraagd is maar goed probeeer het toch maar bij voorbaat dank s4f
Big fellow Geplaatst: 27 maart 2004 Geplaatst: 27 maart 2004 Heb je hier al gekeken / gelezen?? Normaal gesproken is het zo dat als je alle pakketen hebt geinstalleerd met gebruik van rpm's dat het grootste deel van de config al gedaan is.. Over php: gebruik het als een module in Apache... ( Meestal kan je voor een rpm kiezen waar php al ingebakken zit ) Over mysql: gewoon installeren, en dan meteen het root password van mysql veranderen ( Let wel, dit password heeft niets te maken met je root password van je systeem ! ) Enne, het is gemakklijk om phpmysqladmin te installeren... Om te testen of php werkt bij jou, zet in een file'tje index.php het volgende: <?php phpinfo(); ?> Als php werkt, dan krijg je een pagina te zien vol info.. ( Dit file'tje moet je natuurlijk wel in je www tree zetten ( htdocs ofzo ) , en openen met je browser.. ) Je kan het ook zetten in je homedir/public_html. Dus als je username s4f is, dan is het waarschijnlijk /home/s4f/public_html/ directory.. Vergeet niet het een "r" flag te geven voor de hele wereld! Suc6 ermee! Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast Geplaatst: 27 maart 2004 Geplaatst: 27 maart 2004 ben dus een beetje aan het klooien geweest. overigens wel een goede link. maar als ik dus zoek op aanwezige bestanden op mijn comp dan vind ik inderdaad wel bijv. php.ini-dist maar als ik dit dan wil copieren naar de map usr/local/lib dan gaat dit niet, wat doe ik hier fout heb het geprobeerd zoals ze op die link van je aangaven maar wil niet lukken krijg de volgend melding #cp php.ini-dist /usr/local/lib/php.ini cp: cannot stat `php.ini-dist`: No such file or directory maar als ik in zoeken php.ini-dist intik vind ik hem wel rara? en het kleine bestandje dat je gezegt had wil ook niet werken dus moet nog het nodige fout zijn. graag nog enkele tips. ben echt nog maar een beginner in linux en moet zeggen dat ik het echt nog moeilijk vind. in veel verwijzingen gaan ze er van uit dat je eigenlijk al snapt waar je het in moet voeren enzo maar dat geeft nogal eens problemen toch vast bedankt s4f
Big fellow Geplaatst: 28 maart 2004 Geplaatst: 28 maart 2004 Citaat: #cp php.ini-dist /usr/local/lib/php.ini cp: cannot stat `php.ini-dist`: No such file or directory Wat hij je probeert te vertellen is dat in je huidige directory het bestand php.ini-dist niet aanwezig is... Het bestand heb je wel gevonden met je zoeken functie zeg je.. Hij geeft aan waar ( in welke directory dus ) hij het bestand heeft gevonden. Ga naar die directory toe met het " cd " commando.. Doe een " ls -al " in die directory om te kijken of je het bestand ziet. Zo ja, kopieer het bestand met het commando " cp ./php.ini-dist /usr/local/lib/php.ini " Nu staat het file'tje op z'n plaats.... Als je meer wilt weten laat het maar ff weten... Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast Geplaatst: 28 maart 2004 Geplaatst: 28 maart 2004 dit werkt toppie. op naar het volgende probleem thnx s4f
Gast Geplaatst: 9 april 2004 Geplaatst: 9 april 2004 Neem eens een kijkje op http://www.phpfreakz.nl Greatz. MR
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen