masterw Geplaatst: 27 maart 2004 Geplaatst: 27 maart 2004 Hallo iedereen, Heb sinds een week een dreambox 7000 en ben wat aan 't experimenteren. Hem mijn dreambox gemount naar harde schijf van PC om opnames te kunnen maken. Geen problemen ondervonden bij het mounten, liep allemaal van een leien dakje. Wannneer ik echter m'n opgenomen ts-bestanden afspeel, zitten die vol met freezes. Hier en daar worden er zelfs een paar seconden in weggeknipt uit de transport stream. Wanneer ik deze ts-bestand omzet in mpg (met ProjectX.jar) en afspeel op de PC heb ik geen freezes meer, maar wel diezelfde paar seconden die weg zijn, exact op dezelfde plaats dan in de ts-stream. Ik vraag me af of dit niet te maken heeft met de snelheid van m'n LAN kaart. Gebruik momenteel een 10 megabit LAN-kaart. Zou met een 100 megabit LAN-kaat m'n problemem verholpen zijn of zou 10 megabit snel genoeg moeten zijn?
Gast Geplaatst: 27 maart 2004 Geplaatst: 27 maart 2004 Hoi, 10Mb is wel te traag, ik heb met 100Mb nooit problemen. Zorg er ook voor dat de pc tijdens het streamen niet te druk is met andere dingen zoals een virusscanner oid. Ook de harde schijf defragmenteren van te voren is een pre. suc6
Gast Geplaatst: 28 maart 2004 Geplaatst: 28 maart 2004 Heb ook 100 en heb er geen last van. Een Dream-tv stream (Tuxvision) heeft volgens mij ongeveer 35-40 Mbit nodig: ik kan mij dus voorstellen dat 10 inderdaad een beetje langzaam is...
T_I Geplaatst: 28 maart 2004 Geplaatst: 28 maart 2004 10 Mbit is inderdaad te langzaam voor beeld. Je hebt dan toch echt 100 Mbit nodig. MP3's afspelen gaat prima met 10 Mbit, maar beeld is niet blij met die snelheid. Jan Jan HuijsmansVU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N
masterw Geplaatst: 28 maart 2004 Auteur Geplaatst: 28 maart 2004 thx voor jullie hulp, ga volgende week 100Mb kaartje halen, hoewel ik eigenlijk beter een harde schijf koop voor in de dreambox. greetz
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen