Gast Geplaatst: 27 maart 2004 Geplaatst: 27 maart 2004 Hallo wie kan mij uitleggen hoe ik een DISEqC 1.2 motor moet instaleren ik wil gaan van Sirius 5 Graden East naar Eutel w2 16 Graden East heb een Superjack dg-120 motor zie http://www.sat-city.com/DSH-Jaeger-DG120/ en een Skymaster DXL9100 recever maar weet totaal niet hoe ik die motor aan de praat moet brengen wie o wie kan mij helpen
pa3fat Geplaatst: 27 maart 2004 Geplaatst: 27 maart 2004 Heb je hem al wel aangesloten? In eerste instantie komt de kabel die normaal op de LNB zit nu als eerste op de motor. Even op de motor kijken welke van de 2 aansluiting je hiervoor nodig hebt. De overgebleven aansluiting van de motor gaat daarna weer naar de LNB. Je schakelt de motor dus in serie. Als je de motor en daaraan de schotel hebt aangesloten. Dan richt je hem eerst op de sirius. De hoek die e.e.a. dient te hebben staat bij de motor beschrijving wel ongeveer aangegeven. Je richt eerst op de sirius af op maximaal signaal. Daarna in de satelliet ontvanger per satelliet de Diseq motor besturing aanzetten. Ken jou ontvanger niet, maar je ziet daar o.a. aan/uit voor Diseq switches, LNB spanningen, 22kHZ aan/uit. Als je dit gevonden hebt dien je ook uit te zoeken hoe je in stapjes de antenne kunt laten lopen van links naar rechts (oost west). Als je dat met je satelliet ontvanger kunt regelen, begint het echte werk pas. ervanuit gaande dat je schotel op Sirius is uitgericht en je ongeveer de hoeken hebt aangehouden. Kun je gaan zoeken. Als de volgende satelliet wat zwakker ontvangt, dien je de hoek van de motor en ook van de satelliet te wijzigen. Motor omhoog, schotel omlaag. Je zult op een bepaalde manier in de boog van de satellieten moeten komen. Is wel even een werkje. Succes ! ----------------------------------------------- Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)
VREESWIJK Geplaatst: 27 maart 2004 Geplaatst: 27 maart 2004 je decoder moet je instellen op DiSEqC 1,2 dus het is van belang om te vertellen wat voor een decoder je heb. laat de motor op 0 staan plaats de schotel,de pijl op de motor geeft de achterzijde aan. stel de motor hoek en de schotel hoek in dit is afhankelijk van woonplaats richt de schotel uit op sirus 7grade oost. suc6 Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met : Motor sm3uni 28-12-03, : Spdif (AC3) 30-10-04, : 3x8 mb Flash 07-02-05
Gast Geplaatst: 27 maart 2004 Geplaatst: 27 maart 2004 Moet ik dan eerst alle satellieten die ik wil hebben handmatig draaien en programeren in mijn recever Skymaster dxl 9100 ?? en ja ik heb hem al aangesloten maar draait nog niet
pa3fat Geplaatst: 27 maart 2004 Geplaatst: 27 maart 2004 ik vermoed dat er wel een default offset tussen de satellieten ingesteld zal zijn. Dus met een beetje geluk kom je mogelijk direct in de buurt. Weet het niet zeker ! Daarom moet je eerste uitzoeken hoe je als je op Sirius staat een beetje heen en weer kunt draaien. Als je dat kunt, dan kun je gewoon naar de volgende satelliet toe. Handmatig draaien toe je signaal vindt en vastleggen in het geheugen. ----------------------------------------------- Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)
Gast Geplaatst: 27 maart 2004 Geplaatst: 27 maart 2004 Ok ik ga morgen (zondag) meteen proberen kijken hoe ver ik kom lukt het niet kom ik morgen daarop terug Bedankt voor de hulp en reactie
pa3fat Geplaatst: 27 maart 2004 Geplaatst: 27 maart 2004 @ballspeed Kan je geen PM sturen om dat je je email adres niet ingevuld hebt. Stuur me even een PM. ----------------------------------------------- Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)
pa3fat Geplaatst: 27 maart 2004 Geplaatst: 27 maart 2004 je hebt PM, kan toch schijnbaar ! ----------------------------------------------- Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)
pa3fat Geplaatst: 28 maart 2004 Geplaatst: 28 maart 2004 Veel kijkplezier gewenst ! gr uit Valkenswaard PS: Ik heb op het succes een flesje Dommelsch genuttigd ! ----------------------------------------------- Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen