Nick_Nitro Geplaatst: 1 april 2004 Geplaatst: 1 april 2004 als je er een .ac3 geluidje van maakt moet je het niet meer met mainconcept omzetten je zet enkel de avi(zonder geluid) om. als je daarna met bv: tmpgenc autor autor de omgezette .avi inlaad kan je daarbij ook een audiosource kiezen en dan kan je het geluid dat je met de ac3 machine hebt gemaakt gewoon bijvoegen. verdienpassief.blogspot.be
eagle29 Geplaatst: 1 april 2004 Geplaatst: 1 april 2004 Hoe komt het dat als ik die wav file omgezet heb in ac3machine zo klein wordt? Welke extensie geef jij dan aan die output file, of maakt dat niet uit.
Nick_Nitro Geplaatst: 1 april 2004 Geplaatst: 1 april 2004 als je een .wav file in de ac3machine laadt zorg dan dat je instellingen goed staan. De dingen die je moet aanpassen zijn channels mode ---> moet op stereo , change frame rate aanvinken en bitrate op 192 of 224 en dan gewoon op give me ac3. heb hier juist een film van 2 uur gedaan en hij geeft mij een file van 195.450 kb om je een idee te geven. voor een ac3 file moet enkel je bitrate worden aangepast naar 448 en change framerate aanvinken verdienpassief.blogspot.be
eagle29 Geplaatst: 7 april 2004 Geplaatst: 7 april 2004 Nog een vraagje. Als de film 23fps is kan ik deze dan ook omzetten naar een mpeg file door middel van 3:2 pulldown, en hoe werkt dat? Kan ik deze dan wel branden als dvd? Heb hem 1 keer gewoon omgezet naar 23 fps maar dan kun je met tmpgenc author er geen dvd van maken omdat de dvd spelers geen 23 fps ondersteunen. Als ik de film naar 29fps omzet loopt hij niet vloeiend. Alvast bedankt.
Nick_Nitro Geplaatst: 7 april 2004 Geplaatst: 7 april 2004 Graag wat meer info over de settings van de 23fps film die niet is gelukt. normaal voor een 23 fps .avi naar dvd kies je: mpeg type: DVD Stream type: element.(audio and video) video mode: pal audio mode: layer 2 Normaal doet hij het met deze standaard setting goed. als je dan nog problemen hebt kan je eventueel proberen 12 frame GOPS te nemen dit verhelpt meestal het probleem dat je met de DVD author programmas hebt. verdienpassief.blogspot.be
eagle29 Geplaatst: 7 april 2004 Geplaatst: 7 april 2004 heb net torque omgezet van 23 naar 25fps dat is goed gelukt maar het geluid loopt niet synchroom. Heb die wav file omgezet met ac3machine. Heb daarna die file + de video file ingeladen in tmpgenc author en gebrand. Nog even over die 23fps. Als je 23fps naar 23fps omzet kun je hem toch nooit branden ongeacht de instellingen of zie ik die fout?
Nick_Nitro Geplaatst: 7 april 2004 Geplaatst: 7 april 2004 dat het geluid niet synchroon loopt kan je oplossen door in vdub audio--> interleaving start trail and error en getal in te vullen (positieve getallen als de audio te vroeg is , negatieve als de audio te laat komt. daarna het geluid terug demuxen. over die 23fps dat klopt maar waarom zou je een 23fps dvd willen maken? Je kan wel de 23fps avi inladen en omzetten naar pal die je dan kan afspelen op je dvd. verdienpassief.blogspot.be
eagle29 Geplaatst: 7 april 2004 Geplaatst: 7 april 2004 Als ik die 23fps omzet naar 25 via mainconcept dan klopt de ondertiteling niet. Hoe kan het eigenlijk dat die audio niet gelijk loopt, is toch ook van 23 naar 25 fps omgezet?
Nick_Nitro Geplaatst: 8 april 2004 Geplaatst: 8 april 2004 sync je subs op 23fps en zet ze dan om met subtitel tool(change speed) naar 25fps. Het geluid kan verschillende reden hebben(teveel om op te noemen). verdienpassief.blogspot.be
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen