Ga naar inhoud


Nokia9500 geen signaal


Henk31

Aanbevolen berichten

Heb Nokia9500 met NoOneManit1.3h welke tot gisteren perfekt werkte. Na gisteren de apparatuur in de woonkamer te hebben verplaatst en opnieuw aangesloten zit ik zonder beeld. Bij het opnieuw opstarten kwan LNB SHORT in beeld en geen signaal. Na enig speurwerk op dit forum denk ik dat er geen spanning meer zit op de LNB uitgang (kan dit niet zelf meten, ben maar een leek), omdat de ontvanger ook niet werkt als ik hem op een andere schotelinstallatie aansluit. Wie kan me verder helpen? (woon zelf in NO-Friesland)

2x VU+duo, Dreambox 7000s, Maximum E-85 Multifocus (28.2E/23.5E/19.2E/13.0E/4.8E/0.8W), Triax 64cm (45W-53E), Visiosat G3C (13.0/19.2/23.5/28.2). Op alle ontvangers draait de nieuwste OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites


lnb short in beeld duid op kort sluiting

daar de lnb (coax) los is geweest kan hier een draadje van de buiten mantel met de binnen kant in contact komen

 

dus uit zetten stekker eruit en coax los en goed kijken of er hier iets niet goed zit dat wil zeggen : contact tussen de binnen draad en de buitenste dunne draadjes

misschien met aan sluiten de binnenste omgevouwen of zo

 

we horen het resultaat ?

 

krijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alle aansluitingen gecontroleerd. Ook ontvanger van andere opstelling er tussen uitgehaald en hier de Nokia9500 op aangesloten: zelfde resultaat, geen signaal. Heb in dit forum iets gelezen over geen spanning op LNB uitgang en L10. Kan het dit zijn? En zo ja, wie kan dit evt. voor me checken/repareren?

2x VU+duo, Dreambox 7000s, Maximum E-85 Multifocus (28.2E/23.5E/19.2E/13.0E/4.8E/0.8W), Triax 64cm (45W-53E), Visiosat G3C (13.0/19.2/23.5/28.2). Op alle ontvangers draait de nieuwste OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

nee. dat spoeltje is het niet.LNB SHORT is een sluiting in het coax/schotel gedeelte.In geen geval aan de coax of schotel werken als je de stekker van de nokia nog in de stopcontact hebt,anders kan je die spoel idd ook gaan vervangen.dit is wel de meest voorkomende fout.

dus toch zoeken naar sluiting.Je kan de lNB eens loskoppelen en dan met een multimeter tussen de buitenmantel en binnendraad meten(in de OHMstand).

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al aangaf heb ik hem ook op een andere schotelopstelling geprobeerd. Ik heb hier de Xtreme ontvanger afgekoppeld en de Nokia aangekoppeld. Zelfde resultaat, nl. geen signaal terwijl de Xtreme hier wel gewoon werkt.

2x VU+duo, Dreambox 7000s, Maximum E-85 Multifocus (28.2E/23.5E/19.2E/13.0E/4.8E/0.8W), Triax 64cm (45W-53E), Visiosat G3C (13.0/19.2/23.5/28.2). Op alle ontvangers draait de nieuwste OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eerst eens een hard reset stekker er uit 2 buitenste

knopjes ingedrukt houden stekker erin en even vast houden

doet hij het dan nog niet zul je toch moeten gaan meten

of er lnb spanning is of dat L10 mogelijk om zeep is

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb de Nokia inmiddels laten nakijken en dit heeft aan het licht gebracht dat de tuner kapot is. Hoop t.z.t. een andere tuner op de kop te kunnen tikken, aangezien ik de Nokia nog wel weer aan de praat wil krijgen. Als vervanger heb ik vrijdag een Dreambox 7000s aangeschaft en ik moet zeggen dat deze doos mij nu al veel plezier heeft opgeleverd.

2x VU+duo, Dreambox 7000s, Maximum E-85 Multifocus (28.2E/23.5E/19.2E/13.0E/4.8E/0.8W), Triax 64cm (45W-53E), Visiosat G3C (13.0/19.2/23.5/28.2). Op alle ontvangers draait de nieuwste OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

tuner kapot komt bijna nooit voor zeg maar gerust( nooit)

eigenlijk in 99,9% van de gevallen zit het in de electronica er omheen op de printplaat

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...