Ga naar inhoud

Divx afspelen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik heb nog geen Dreambox maar bestudeer dit al sinds het begin en denk dat het produkt nu rijp is en heb nu beslist om de stap maar te wagen.

Bij het zoeken heb ik nergens gevonden dat het mogelijk was via de Dreambox Divx af spelen.

Ik begrijp niet waar om dit niet kan of misschien heb ik toch niet goed gekeken?

Geplaatst:

Dit is allemaal een beetje moeilijk voor mij daar ik geen kenner ben van Linux (is trouwens de reden waarom ik geen Dream heb tot hiertoe) maar hardware matig zie ik toch geen reden.

ik veronderstel dat het mogelijk is om met de dream op te nemen in mpeg4 (of is het ook zo'n trp à la SkyBox?) dus moet het ook mogelijk zijn om het af te spelen.

Het is namelijk een ramp om een Divx terug om te zetten in DVD en alweer een apparte lezer...

Geplaatst:

de dreambox neemt op in mpeg2 niet in mpeg4 , mpeg2 is ook wat hij binnenkrijgt van de sat . hier hoeft dus niets voor veranderd te worden.

divx zou gereencode moeten worden tot mpeg2 .

de vraag is (de meningen verschillen nogsteeds) of de ppc snel genoeg daarvoor is.

feit is dat het nog niemand gelukt is een divx player te schrijven.

grtx , arnold

Geplaatst:
Citaat:
Als de dbox2 het aan kan... waarom niet ?

omdat ie met MPG-II soms wat moeite heeft. X-VID, MPG-4 & DIVX vereist nog meer rekenkracht
Geplaatst:

Dus er is nog steeds hoop.

T'is toch te laat ik ga de dream zo meteen halen.

Geplaatst:
Citaat:
De Dreambox heeft nauwelijks CPU belasting bij het afspelen van MPEG2.
Logisch, omdat het meeste daarvan in hardware gebeurt, en niet op de CPU. Voor DivX is het (in ieder geval voor mij) de vraag hoeveel van het werk gedaan zou kunnen worden door de aanwezige hardware. De CPU zelf is er echt te langzaam voor.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen