Ga naar inhoud


Xtreme beeld probleem


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Een maat van mij heeft een XTREME HUCI-6500 PVR en die is zonder aantoonbare reden gaan freezen. Hij begint probleemloos, maar krijgt na 7 minuten de eerste hik de frequentie van het hikken stijgt naarmate hij langer aanstaat. Na 1 uur kijken hikt hij zo fanatiek dat het onmogelijk is er nog naar te kijken. Hij heeft tweede XTREME een HUCI-6500 PLUS PVR. Deze heeft geen problemen, maar wel zelfde voeding en moederboard (versie 2.1) heb de voedings printjes omgeruild, maar daarmee is de kwaal van de hikker niet opgelost. Op de Free to air kanalen en met de FREE-XTV module hikt en freezed hij niet en werkt daar perfect. Wat zou het probleem kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Staat er op beide Xtreme's Penta (of Tetra) van hetzelfde level op, of verschillen beide deco's. Want het is toch vreemd als de ene het wel doet en de andere het niet in dezelfde configuratie. Lijkt mij op het eerste gezicht een software probleem. Wel eens een draadje hier gelezen, waarin problemen werden beschreven die veroorzaakt werden door het te warm worden van deco. Mischien kun je hiermee verder.

Twee keer rechts, is ook terug

VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Terminator,

Ik zie dat jij zelf over een MM met tetra 1.0 beschikt.

Zet die maar eens in de Xtreme van je vriend en je zal zien dat het probleem is verholpen.

Als het inderdaad helpt moet je de Penta in die decoder gewoon vervangen door Tetra.

Ik heb zelf om die reden er ook Tetra 1.0 op staan.

 

Succes Theo50

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook eens de penta 1.20 proberen. Ze zeggen dat die ongeacht de loader (dreemboat of dreamload) in je xtreme kan, en dat die ook de freezeproblemen oplost. Als dit niet werkt moet je zorgen dat je met de CAS-interface of de cammy-progger, DREAMLOAD in xtreme hebt staan, en dan penta 1.11 erin. Dat werkt zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...