Gast Geplaatst: 7 april 2001 Geplaatst: 7 april 2001 Ok, eerst eventjes wat ik hier heb liggen:<BR>- JDM v1.0 programmer<BR>- Phoenix programmer (ED.02 ??)<BR>- 2 Goldcards<P>Ik heb al vanalles geprobeerd om de goldcard te kunnen programmeren. O.a. met ICprog, Piccard 2.1. Lezen lijkt hij goed te doen, maar als ik van een lege-com-poort aansluit leest hij allemaal '0000', met aangesloten JDM '3FFF'. Dit leest hij altijd!<BR>Als ik nu een .hex open in b.v. ICPROG en deze probeer te schrijven, geeft hij bij de verificatie 'ver.error at 0000h'.<BR>Ik ben gisteren LANG bezig geweest met zoeken naar een oplossing, maar bijna niets gevonden.<BR>Wat ik wel heb gezien aan de JDM is dat het lijk of er een contact kortsluiting maakt!! <P>Hier ff een plaatje:<BR> <P>Nou nog een ander vraagje, hoe snel kan ik een Goldcard aan gort helpen? bedoelend, kan hij 'snel' stuk als ik teveel uitprobeer?<P>En nog wat, moet ik die phoenix kunnen testen zonder dat ik iets met die jdm heb gedaan? Als dat zo is, heb ik er namelijk ook nog weinig succes mee gehad.<P><BR>Ik heb al veel FAQ's en hulpjes doorgenomen, maar het wil echt niet lukken. Is er misschien nog een andere manier om die programmers te testen? met een telefoonkaart bijvoorbeeld?<P>Alvast hartelijk dank voor enige hulp!
Gast Geplaatst: 7 april 2001 Geplaatst: 7 april 2001 Die printbaantjes lijken elkaar inderdaad wel te raken, dat hoort niet.<BR>Kun je met een multimeter meten of er sluiting is? zo ja, gebruik dan een mesje om ze los te maken of ruim 'm om bij je leverancier.<P>Wat voor seriele kabel gebruik je?<BR>Moet 1:1 kabel zijn, geen null-modem kabel.<BR>Ik heb zelfs in de vakhandel kabels zien liggen met verkeerde omschrijvingen.<BR>Suc6
Gast Geplaatst: 8 april 2001 Geplaatst: 8 april 2001 Als het inderdaad zo is dat de printbaantjes elkaar raken ( en je had garantie tot de voordeur ) dan snij deze los of krab ze met een hele kleine schroeven draaier los. en meet dan eens op nieuw. Het ziet er naar uit dat de printbaan iets is doorge-etst. Veel plezier.
Gast Geplaatst: 8 april 2001 Geplaatst: 8 april 2001 Bedankt, het werkt nu!<P>Ik heb toch maar een mesje in de hand genomen en die banen doorgesneden en het ging meteen zoals het moest!
Gast Geplaatst: 8 april 2001 Geplaatst: 8 april 2001 Hallo Heren,<BR>Ik heb het zelde probleem gehad met nieuwe goldwafers. Terwijl mijn oude goldwafers nog wel te progeen zijn met de JDM krijg ik de nieuwe alleen geprogt met mijn VP2. Het schijnt dat er verschillen in goldwafers zitten die je aan de buitenkant niet kunt zien.
Aanbevolen berichten