Ga naar inhoud


[Pioneer] Wat doe ik verkeerd?


tvblock

Aanbevolen berichten

Ik heb een dbr-s400 een 17xx dus. Met JTAG interface.

Ik wil er de nieuwe dynamite software inzetten.

 

Ik start pionero op ( versie 4.05 voor de 17xx ) en

Ga naar het tabblad firmware(jtag). Vervolgens sluit ik de pararlel kabel aan en zet stroom op de ontvanger. Met de afstandbediening zet ik de ontvanger aan.

 

In pionero zet ik dan het adres 7FE00000 en de lengte op 130000 en bij use staat ie op file.

 

Vervolgens klik ik op send en wijs het bestand aan.

 

Pionero begint te zenden dat zie ik links onderaan. En zegt naar verloop van tijd dat het schrijven goed is gegaan.

 

Maar in de ontvanger is niet veranderd!! Nog steeds dezelfde firmware.

 

Vandaar mijn vraag wat doe ik verkeerd?

 

Ook met het schrijven de settings hetzelfde verhaal. Alles lijkt goed maar er veranderd in de ontvanger niets.

 

Ik kan de firmware / setting / eeprom wel uitlezen dat gaat gewoon goed.

 

Graag een beetje hulp voor deze nieuweling.

TVBlock

 

Dreambox 800 // Dreambox 7025 // Dreambox 7000 // Dreambox 500plus // Katrhrein UFS910 - Deltastar Gregorian Dish // Visiosat Bisatellite Dish 28e/19e/13e // Sky Dish

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi tvblock,

 

Ik heb verder geen ervaring met de 400 maar Dynamit schrijft nog het volgende op zijn site:

 

Citaat:
You need to use program Pionero and set in configuration flash type "Sanyo LE28DW1621T-80T" and TRAP address 0xC0700000 and send this file.

 

Misschien heb je er iets aan.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Sander,

 

Het is gelukt. Ik heb vandaag nog een keer exact hetzelfde geprobeerd en nu lukt het wel met de firmware.

 

Hetgeen me nog niet lukt is zijn de settings.

 

Daar blijft hij raar doen.

 

Soms krijg ik de melding: adress not part of this IC?

Maar soms loopt hij er gewoon doorheen. maar verandert er niets.

 

Ik heb nog niet serieel geprobeerd, weet niet goed wat voor kabel ik daarvoor nodig heb. O-modem?

 

En dat verhaal over service mode met de aarding is mij ook niet helemaal duidelijk ik zie geen k2002 op het bord van deze ontvanger

 

Ik puzzel verder

 

 

André

TVBlock

 

Dreambox 800 // Dreambox 7025 // Dreambox 7000 // Dreambox 500plus // Katrhrein UFS910 - Deltastar Gregorian Dish // Visiosat Bisatellite Dish 28e/19e/13e // Sky Dish

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft de vraag wat doe ik verkeerd waarom schrijft ie de settings niet weg?

 

 

André

 

Jeetje als ik gewten had dat jij Utrecht supporter bent.

TVBlock

 

Dreambox 800 // Dreambox 7025 // Dreambox 7000 // Dreambox 500plus // Katrhrein UFS910 - Deltastar Gregorian Dish // Visiosat Bisatellite Dish 28e/19e/13e // Sky Dish

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gevonden.

 

Ik moet steeds als pionero opstart opnieuw het flash type aangeven. Ook al staat het juiste flash type in het selectievakje dan toch even aanklikken en daarna gaat het schrijven goed.

 

Ik heb er nu de open firmware van Spirit instaan en de bijhorende kanalenlijst. Krijg alleen nog geen beeld op gecodeerde kanalen. Wat moet ik nog meer doen?

 

Kan iemand mij uitleggen ( of een verwijzing waar ik het kan lezen ) hoe het disecq gebeuren werkt met met 4 LNB's want dat is me ook nog niet duidelijk

 

Alle hulp voor deze nieuwkomer is zeer welkom.

 

Alvast mijn dank

 

André

TVBlock

 

Dreambox 800 // Dreambox 7025 // Dreambox 7000 // Dreambox 500plus // Katrhrein UFS910 - Deltastar Gregorian Dish // Visiosat Bisatellite Dish 28e/19e/13e // Sky Dish

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat ie dan van Boli is.

 

Maar ik heb hem van de bekende plaats gedownload en de file heet SPIRIT_RULES SECA2 V2.0 PIONEER 17xx.

 

Ben jij zelf nog van plan met een 17xx versie te komen dan?

TVBlock

 

Dreambox 800 // Dreambox 7025 // Dreambox 7000 // Dreambox 500plus // Katrhrein UFS910 - Deltastar Gregorian Dish // Visiosat Bisatellite Dish 28e/19e/13e // Sky Dish

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe alleen de 15xx maken.

Anderen zetten deze voor mij maar ik heb de 17xx nog niet gezien.

En de HDL is namelijk nog uit voor deze versie!!!

Het kan wel OpenFirmware zijn maar in iedergeval NIET de HDL die ik in mijn FW gebruik...

 

[color:"blue"] Spirit_rules [/color]

[color:"blue"] Spirit_rules [/color]

-------------------------------------------------

 

Open Firmwarmware Multi taal_171005_0430

 

Member van het Openfirmware Team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jou versie is toch gebaseerd op Dynamite?

En die heeft een 17xx versie.

TVBlock

 

Dreambox 800 // Dreambox 7025 // Dreambox 7000 // Dreambox 500plus // Katrhrein UFS910 - Deltastar Gregorian Dish // Visiosat Bisatellite Dish 28e/19e/13e // Sky Dish

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...