Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben al een tijdje of zoek naar een GW file voor een Asscom Seca-box, deze accepteerd nl de normale files niet zoals die voor de 5400 bijv. Heb al een aantal files gedownload maar de ontvanger accepteert gewoon de kaart niet. <BR>Wie heeft voor mij de juiste file? Hoeven niet perse werkende keys in te zitten, ik ben al blij als de kaart door de Assvom geaccepteerd wordt, de rest pas ik dan zelf wel aan...<P>So... Wie o wie heeft een linke of een filetje?<P>Alvast bedankt!

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Geplaatst:

geen problemen met de asscom hier, heb ook een strong8000 en die is wat moeilijker qua files, daar doen de duckfiles en de crazy murdock files het goed op dus die gebruik ik ook voor de asscom. maar ook devoy en beamer files doen het op die asscom. <A HREF="http://go.to/duckfiles/" TARGET=_blank>http://go.to/duckfiles/</A><p>[ 01-05-2001: Message edited by: metoo ]

Geplaatst:

Heb zelf ook een tijdje wezen stoeien met een ASSCOM seca-doos van een kennis. Goldwafer werkte netjes in strong-8000, kreeg bij de ASSCOM melding dat smartkaart in ontvanger gestoken diende te worden.<P>Blijkt dat je bij het programmeren van je PIC de optie Power On Reset aan moet zetten. Dan werkt een goldwafer zowel op een asscom als een strong.<P>Hopen dat je hier wat aan hebt. . .<P>postitje<BR> rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

Ik heb de duckfiles geprobeerd, deze lukken niet. Echter, ik heb dit geprogd zonder die Power On Reset function. Waar kan ik die vinden? Ik gebruik het programma GoldprogV1.40, hierin zijn 4 opties te vinden nl Oscillator (staat op XT), Protection (staat op disabled), Power Up (staat op disabled) en Watchdog (ook disabled). Moet ik 1 van deze settings aanpassen, of is die power-on-reset een functie in een ander progje. En KAN ik deze settings zo maar aanpassen zonder dat ik m'n kaart om zeep help?

Geplaatst:

Zelf gebruik ik altijd picprog om mijn PICjes te proggen smile.gif" border="0<P>In picprog (en de meeste andere programma's die ik tegen ben gekomen staat er meestal een optie PWRTE. Vermoedelijk is de optie POWER UP in je goldprog voor het zelfde doel.<P>Ik zou zeggen, probeer die eens . . .<P>postitje<BR> rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

Nog steeds geen resultaat aan deze kant frown.gif" border="0<BR>Kaart wordt gewoonweg nog steeds niet geaccepteerd in de Asscom.<P>@ Metoo: Wat voor programmer gebruik je, en indien een goldprogger, welke settings?<P>Ik ben al van duckstad naar soldatenland geweest met nog een paar tussenstops, het mocht niet baten.....

Geplaatst:

Toxic,<BR>voor een Asscom Seca-box gebruik ik altijd de<BR>secanix file`s of de oude seca au van master crd.<BR>groetjes NETPAD. wink.gif" border="0

Geplaatst:

ik heb een tijd met de asscom gestoeid en er gewoon willekeurige files op geprogt en die werkte gewoon allemaal.dus ik snap niet dat die van jou geen beeld geeft op een pic kaart.ik gebruikte de vp2 en picprog en winphoenix en files van verschillende sites die gewoon werkte zonder problemen.zou het niet een software questie zijn?

Geplaatst:

Je moet natuurlijk wel met je progger overweg kunnen... Eerst de eeprom dan de pic proggen... laugh.gif" border="0

Geplaatst:

Ja zover was ik al WizZaerd laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <BR>Maar gezien jij er dus verstand van hebt weet jij misschien de oplossing (je weet het niet he??) smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0

Geplaatst:

Misschien is de kaartlezer gewoon vuil of stuk (probeer eens met je originele kaart). Een GW proggen voor n Ass kan niet zo'n probleem zijn, is niet echt critisch op de gebruikte pic-file... laugh.gif" border="0

Geplaatst:

ik gebruik gewoon goldprogrammer met gold140.exe . Is die kaart niet stuk ? Kun je een andere kaart proberen?

Geplaatst:

@metoo, OK jij gebruikt dus dezelfde stuff als ik, nl. een goldprogger met het bijbehorende progje. Wat zijn jouw instellingen? Oscillator op XT? Protection disabled/enabled? Pow up en/dis? Watchdog en/dis? Kaart is 100% goed (heb al andere geprobeerd) progger werkt goed (probleemloos voor humax) Asscom is goed (orig kaart is OK) dus...

Geplaatst:

Nou, ik weet niet wat er gaande is, maar HELEMAAL NIX werkt. Ik heb inmiddels alle mogelijke files gebruikt, verschillende instellingen, verschillende kaarten....<BR>Op de Humer werkt bijna alles, alleen op de Asscom wil het maar niet lukken. Hij blijft maar vragen om een kaart. Zou iemand misschien files kunnen sturen die je zelf voor de Asscom gebruikt hebt? Of iemand verder nog tips???

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.