Thonolan Geplaatst: 31 maart 2004 Geplaatst: 31 maart 2004 Aangezien ik het nog nergens gevonden had en ik geen zin had om op al mijn pc's een nfs server te installeren heb ik de samba client gecompileerd voor mijn dreambox. bijgevoegd zijn de executables smbmount en smbmnt waarmee een windows-share kan gemount worden op je dreambox. meer info over het gebruik van smbmount vind je op www.samba.org Dit is getest op de laatste image van Ronaldd, bij het opstarten geeft het enkele foutboodschappen maar het schijnt te werken. Misschien kan Ronaldd dit beschikbaar stellen via zijn internet update? Mvg, T. Waarom?
rongogo Geplaatst: 31 maart 2004 Geplaatst: 31 maart 2004 Citaat: Aangezien ik het nog nergens gevonden had en ik geen zin had om op al mijn pc's een nfs server te installeren heb ik de samba client gecompileerd voor mijn dreambox. bijgevoegd zijn de executables smbmount en smbmnt waarmee een windows-share kan gemount worden op je dreambox. meer info over het gebruik van smbmount vind je op www.samba.org Dit is getest op de laatste image van Ronaldd, bij het opstarten geeft het enkele foutboodschappen maar het schijnt te werken. Misschien kan Ronaldd dit beschikbaar stellen via zijn internet update? Mvg, T. Dit heeft ronald al in zijn software update, is al oud nieuws
Thonolan Geplaatst: 31 maart 2004 Auteur Geplaatst: 31 maart 2004 Wat reeds kan gedownload worden is de samba server, maar niet de client (ofwel heb ik er totaal naast gekeken) met de client kan je shares op je win-pc direct mounten op je dreambox, net zoals je dat met nfs doet Mvg, T. Waarom?
B03S Geplaatst: 5 mei 2004 Geplaatst: 5 mei 2004 Yep gebruik het hier ook, werkt prima en geen NFS (want dat draaide onder mijn pc, WinXP, voor geen meter). Alleen hoe laat ik dat commando direct met het booten van de Dreambox uitvoeren?
peterbelt Geplaatst: 5 mei 2004 Geplaatst: 5 mei 2004 Move both files /var/bin/smbd & nbmd in (for example) /hdd/samba Than go to Expert Setup-> Autoexec Setup und fill CMD1 (enable) /hdd/samba/nmbd -D CMD2 (enable) /hdd/samba/smbd -D Hint: CapsLock on/off with yellow button. groeten peter 2 x dreambox 7000 1x blauw display 1 x geel display stab hh100 gibertini 88 moteck sg 2100 triax 78
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen