Gast Geplaatst: 8 mei 2001 Geplaatst: 8 mei 2001 Ik heb een aantal vragen en misschien weet iemand een antwoord.<P>Ik heb een programmer gekregen (moby dick V1.3) een smartcard "PIC-CARD V03.858" <BR> maar ik krijg hem niet aan de praat. Van de programmer heb ik een beschrijving <BR> van de switches van het internet gehaald. Op de smartcard (printje) zitten twee <BR> chips n.l. een 16F84 en een 24LC16B. Ik heb met diverse programma's geprobeerd <BR> om bovenstaande kaart te beschrijven. Het laden van een programma op de 16F84 <BR> gaat volgens mij wel goed maar het beschrijven van de Eeprom gaat niet goed. <P>Ik ga als volgt te werk :<P>Zet de programmer S(witch) 1 op 3.5 Mhz S2 op Pic mode en S3 op ludipipo.<BR>Laad Piccard21load.hex of Winphoenixload.hex op de16F84<BR>Zet de programmer in mousemode (S3 op mousemode).<BR>Laad secaeeprom.crd.<P>Na programming Code.... en verifying code... komt er een fout<BR> "Verify failed at adres 0000h" <P>Mijn vragen zijn de volgende:<P>Kun je een kaart defect maken door hem foutief te programmeren.? <BR>Kan de kaart stuk zijn ??<BR>Ik heb de programmer aangesloten op de com2 poort en de led's reageren wel<BR> (Waarvoor welke led is, is mij onbekend.)<BR>Ik heb in icprog de "JDM Programmer" gekozen is dit wel juist ?<BR>Moet ik nog iets wijzigen op de smartcard of deze anders programmeren (in eeprom mode) <BR> Er staat op de kaart nog wel "a,b: enable to programm ee-prom with multiprog" <BR> Wat ik daar mee moet is mij ook niet duidelijk.<P>Kortom wie heeft een dergelijke programmer en/of kaart en weet hoe ik de eeprom <BR>moet programmeren.
Gast Geplaatst: 8 mei 2001 Geplaatst: 8 mei 2001 Heb hier precies hetzelfde probleem op een piccard v1.1<BR>(verification error at adress 0000h)<BR>Met een g*ldc*rd geen probleem
Gast Geplaatst: 12 mei 2001 Geplaatst: 12 mei 2001 heb een vergelijkbaar probleem met een pic kaart goldwafer versie 2.2 Net als bij LD lukt een ander type kaart wel en stel mij dezelfde vragen als Harrie. Maar stel het ligt aan de kaart, is deze op een of andere mannier te testen, en dan vervolgens te repareren? Groetjes Esco.
Gast Geplaatst: 17 mei 2001 Geplaatst: 17 mei 2001 Harrie en Esco,<BR>Ik ben er bij mijn kaart al achter wat het euvel is.<BR>In mijn geval is de PIC 16f84 waarschijnlijk naar z'n grootje.<BR>Het enige dat er nu nog opzit is een nieuw Piccie erop <BR>(Dit even ter informatie)<P>Suc6 met de hobby verder
Gast Geplaatst: 19 mei 2001 Geplaatst: 19 mei 2001 Bedankt LD en Esco voor jullie reaktie.<P>Ik zal maar snel een nieuwe kopen.<P>Groetjes Harrie
Aanbevolen berichten