marco24 Geplaatst: 31 maart 2004 Geplaatst: 31 maart 2004 een vriend van me heeft een probleem met z'n pc waarna hij mij om raad vroeg pc van ca 1 jaar oud win xp home 120 gb hd verdeeld in c 40 gb fat32 d 80 gb ntfs pc gebruikt en normaal uitgeschakeld de volgende dag wilde deze niet meer opstarten ook het kiezen voor veilige modus hielp niets toen hebben ze 'm weggebracht naar de winkel die kunnen de hd zelfs niet meer benaderen zeggen ze (ook de c partitie niet) de winkel zegt dat het waarschijnlijk een virus is (dus betalen) maar zelf heb ik het vermoeden dat ie gewoon stuk is (garantie) hij maakte voor die tijd ook al een raar geluidje - hoe kom ik te weten of de hd stuk is - en hoe kan ik wat gegevens redden met vr gr marco
JaNuZz Geplaatst: 31 maart 2004 Geplaatst: 31 maart 2004 Bij de meeste fabrikanten van Harddisken kun je een utilitie downloaden waarmee je kunt checken of er fysiek iets mis is met de schijf. zoek dus ff op de site van de fabrikant van die schijf en je bent er zo achter.
Ome Merde Geplaatst: 31 maart 2004 Geplaatst: 31 maart 2004 Citaat: pc van ca 1 jaar oud maxtor-schijf ? oem schijven hebben 1 jaar garantie en alle overige maxtor's hebben 3 jaar garantie. een tikje in de schijf kan nooit worden veroorzaakt door een virus. alleen een mechanisch defect (crash) veroorzaakt een tikkie. merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 2 april 2004 Geplaatst: 2 april 2004 Hoor je hem nog wel opspinnen als je de pc aanzet? Zo niet, dan issie inderdaad stuk (mits de kabels goed zijn aangesloten uiteraard). Maargoed, het kan vanalles zijn: de harddisk, de IDE-kabel, de kabel van de voeding naar de harde schijf maar uiteraard ook het moederbord (met de chipset die die hd aanstuurt). Maarja, waarschijnlijk heeft de winkel de schijf wel in een andere pc geprobeerd en is de schijf gewoon echt stuk. Vraag eens rond of een kennis misschien verstand heeft van Linux. Zelfs als de partitietabel niet helemaal meer intact is kan Linux de schijf misschien nog wel benaderen en zo kun je misschien wat gegevens redden. Als zelfs die de partities niet kan 'mounten' vrees ik dat je alles kwijt bent.
Crest Geplaatst: 3 april 2004 Geplaatst: 3 april 2004 Download het programma Powermax bij maxtor. Daarmee kun je je schijf testen. Je start je pc dan op vanaf een flop.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen