Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een router van sidecom, twee computers op aangesloten en kan lekker gelijktijdig internetten.

Maar hoe kan ik nou een netwerk aanleggen tussen beide computers zodat ik printer, scanner, en mappen van beide computers kan benaderen.

Wie kan mij dat nou eens in begrijpelijke taal uitleggen zodat zelfs ik het begrijp.

Gr. John

Geplaatst:

de scanner kan je in het netwerk niet gebruiken, tenzij je een peperdure netwerk-scanner hebt, maar daar ga ik maar niet van uit.

als je al kunt internetten (gelijktijdig) is je IP-adressering, hetzij verkregen via DHCP (automatisch) hetzij vast, al goed.

wat rest is de PC's in dezelfde werkgroep te zetten (eigenschappen van je netwerkomgeving (pictogram op je bureaublad)) en de nodige delingen maken van de mappen. je printer delen en zoeken (en installeren) maar (op je LAN).

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

dat bedoel ik nou, als je daar nieuw in ben snap je hier toch niets van.

John

Geplaatst:

In Windows XP kun je gewoon met de verkenner met de rechtermuisknop op "sharing" klikken. En op de andere pc verschijnt die directory als het goed is onder "Network Places"

Geplaatst:
Citaat:
dat bedoel ik nou, als je daar nieuw in ben snap je hier toch niets van.

John

Ten eerste welke versie van windows gebruik je ?

In windows XP kan je voor nerwerk opties kiezen

ga naar start --> configuratiescherm --> netwerkopties

Klik 1 keer op je lan verbinding. Zoek dan in de rechterscherm naar het volgende :

thuisnetwerk of een klein bedrijfsnetwerk installeren.

Volg dan alle stappen. Doe dit ook op de andere pc, vergeet niet dat je domeinsnaam gelijk moet zijn anders herkennen de pc's elkaar niet.

Open dan deze computer en klik op je hd/printer met je rechtermuisknop en kies voor delen.

Vul hier de juiste gegevens in en klaar.

Op de andere pc moet je dan wel een printer toevoegen en dan kiezen voor netwerk printer en kies dan voor zoeken en dubbelklik op de juiste printer.

Kom je hier nog niet uit dan hoor ik het wel, desnoods neem ik een goede boek erbij en scan wat pagina's in voor je.

Groeten TazzMania

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen