Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er staan af en toe Golden Arrow cards (16f84a +24c16) te koop met een 20 Mhz processor, in plaats van de standaard 3.5 Mhz.<BR>Is deze kaart volledig compatible met de standaard 3.5 Mhz kaart, en kun je deze nog steeds via een Ludipipo en een 3.5 Mhz Phoenix laden ? Geen speciale files nodig ?<P>Satfree

Geplaatst:

Je haalt twee dingen door elkaar, de 20Mhz aanduiding heeft betrekking op de klok snelheid van de pic16F84A, meestal is dat 4 Mhz later kwam de 10 Mhz en nu heb je ook al de 20Mhz. Ik heb de 20Mhz van Geronimo (chipcard store) besteld en gekregen (perfecte service) en zw werken uitstekend. Het voordeel van de 20Mhz is de geringere warmte ontwikkeling vooral de 4Mhz uitvoering gaf nog al problemen ivm de hoge temperaturen.

Geplaatst:

Duck,<P>Inderdaad perfecte service, ik heb ze al in huis. <BR>Echter ik krijg de 16f84A pic niet geprogrammeerd met mijn huidige low-budget programmer. Steeds een verify fout op 0001h. Deze pic-programmer is een "AEFFE" programmer, een soort "mini-JDM" met slechts een paar weerstandjes en dioden. <BR>Opmerkelijk overigens dit probleem want tot nu toe werden mijn 16f84 pics wel altijd goed geschreven.<BR>Ik gebruik toch netjes de laatste ICPROG 1.04 in de 84A-stand.<BR>Enig idee wat er mis gaat ? <BR>Heeft de 84A soms meer prik nodig dan de 84 ?<P>Satfree

Geplaatst:

Het zelfde heb ik ook gehad met het programmeren van de pic. Sommige versies van de pic of de eeprom hebben net iets meer stroom nodig, de serieele poort levert, geloof ik, 15 mA max. en dit kan dan net iets te weinig zijn. Een externe voeding doet wonderen!!!<P>Greetingz Olaf

Geplaatst:

knip, niet goed gelezen<p>[ 23-05-2001: Message edited by: onra ]

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.