Skysurfer Geplaatst: 1 april 2004 Geplaatst: 1 april 2004 Wie kan mij vertellen waar ik de antenne parameters van een satelliet kan vinden, zoals freq, LNB OL, symbolrate, FEC, enz? Skysurfer
Skysurfer Geplaatst: 2 april 2004 Auteur Geplaatst: 2 april 2004 Beste Bigfoot. Dat wordt me wel meer verteld, maar dat is toch niet helemaal waar volgens mij. Het gaat mij om de zgn. opstartfrequentie van de satelliet. Als ik bij Lyngsat kijk bij Astra b.v., daar staat voor elke zender een andere frequentie of FEC. WELKE moet ik nu bij de antenne-parameters invullen? Ja, voor Astra weet ik dat nu wel omdat dat in de firmware al ingevuld was. Maar wat als het nu gaat om een satelliet die nog niet in de lijst van satellieten staat, b.v. Eutelsat IIF3 op 21.5 oost? Of een franse Telecom?Welke parameters moet ik daarvoor invullen? En waar bij Lyngsat staat dat dan? Sorry voor al die vragen maar ik word er haast gestoord van. Ik heb die vraag over parameters al een paar keer gelezen maar er staat nergens een duidelijk antwoord bij. Deze info moet toch ergens te vinden zijn? Grtz, Skysurfer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen