Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nadat ik eens door het forum liep las ik nogal wat vragen betreffende het DS9 project, ook ik kocht 2 van die kaartjes en wel de 16F628+24C65 met mijn ouwe D2M*C programmer een DL-2 kan ik via IC-PROG als ik daar de SCHAER programmer kies en Invert VCC aanzet de ic proggen.<P>Ik gebruik de 401-Lite 3-1 dus Vi*cc*ss / S*c* en I*d*to en dan wel PW en O*F / S*re*m / N*v* en dat in de embedded cam van een Humax 5400.<P>De eerste keer dat de kaart in de ontvanger gaat schiet hij op S*c* de kaart eruit en erin is Vi*cc*ss weer eruit en erin is S*re*m dan eruit erin N*v* dan eruit erin is PW / O*F. ( je kunt ook iedere keer de ontvanger uit en aanzetten )<P>Het schakelen van S*c* gaat langzaam je denk haast de eerste keer dat het niet werkt, X en XX werken niet zodra je hem op een van die zenders zet slaat de kaart op hol en dan kun je hem wel terug zetten op b.v. RTL 4 maar dan doet de kaart niets, je moet hem dan 5 keer in en uit halen zodat hij weer opnieuw in de S*c* mode schiet, de DS9 files werken niet in een FreeCam op b.v. een Nokia 9600 ik ben ook in het bezit van de Xcard seca file voor de Atmel deze werkt weer niet in de embedded humax cam maar weer wel in de Nokia 9600 met FreeCam ook X en XX werken dan maar provider 000F werkt dan weer niet.<P>Omdat ik helemaal gek aan het worden was van het iedere keer in en eruit halen van de kaart heb ik Picbinned als editor gepakt en het volgende aangepast.<P>Als je de file opend zie je te staan Rmode index n deze staat op 005 door deze op 001 te zetten en dan door te gaan naar Provider zie je als je op S*c* gaat staan Link to prov 001 te staan door hier 000 van te maken pakt de kaart alleen S*c* ook al trek je hem 40x op en neer, wil je nu ook Vi*cc*ss erbij dan zet je de Rmode index n op 002 en de Link to prov van Vi*cc*ss op 000 zo gaat hij eerst naar S*c* en bij een reset naar Vi*cc*ss weer bij een reset naar S*c*.<P>Mochten er nog vragen zijn dan lees ik het wel ;-)<P>SatTurk.<p>[ 11-06-2001: Message edited by: SatTurk ]

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

@Satturkie, waarom gebruik je de Lite-files?<BR>Kaartje in kaartje uit, dat werkt, autoschakeling nog niet.<P>FRENZEL

Geplaatst:

Ik gebruik de lite versie omdat er dan minder providers inzitten, dan hoef ik mijn kaart geen 12 keer op en neer te halen om terug op b.v. vi*cc*ss te komen.<P>Maar ik gebruik nu alleen vi*cc*ss ( meer zit er niet meer in, in de embedded cam ) dan een all-cam voor de i*d*to zenders ( hoef ik hem voor b.v. pw niet aan en uit te zetten ) en een S*c* cam voor de rest. dat werkt voor mij momenteel het beste, alleen ik mis op die manier de AU op vi*cc*ss maar ja je kunt ook niet ALLES hebben ;-)<P>SatTurk.

Geplaatst:

heeft iemand sct al eens draaien onder via? het lijkt er op of de bestaande keys niet draaien hoewel ze overal op 'nieuw' staan :-(

Geplaatst:

@babylon<P>Zodra de code public wordt in dit geval 0B staat ie een of twee dagen later weer uit vandaar dat niemand hem durft te posten anders zitten ze zelf zonder beeld.<P>SatTurk.

Geplaatst:

Al uitzicht op het werkend krijgen in bv. een nokia 9500?

Geplaatst:

@Muurman<P>Niet zo zeer de software van de 9500 (DVB 2000) maar de cam heeft een software oppepper nodig, ik weet dat er een aantal mensen bezig zijn met de reverse enginering van de cam om dit voor elkaar te krijgen, er een all-cam van maken heeft geen nut. Vorige week zag ik ergens in een download een speciale versie van HBEMU gepatch't voor de nokia 9500 althans dat deed het verhaal geloven, maar iemand was zo grappig om een normale versie van HBEMU in te pakken en daarop een ZIP password te zetten van 16 karakters ( een normale PC heeft daar 2 tot 3 jaar voor nodig om die te hacken ) maar ook dit was dus een FAKE file, er zal dus echt iets aan de CAM moeten worden gedaan althans de software die erin zit.<P>SatTurk.

Geplaatst:

Is het mogelijk om de DS9 files werkend te krijgen op een goldcard/smartcard?<P>Alvast bedankt! shocked.gif" border="0

Geplaatst:

Nee.<BR>Je hebt een andere pic en eeprom nodig.<BR>Lees alle ds9 topics, dan was je vraag al beantwoord.<P>Sander

Geplaatst:

Werkt zo'n kaart eik ook een een ouwe brakke irdeto ontvanger met ALLCAM?<P>Exposure.

Geplaatst:

Ik heb dat DS9 project even van het internet gekopieerd. Uit de handleiding (zeer gebrekkige engelse vertaling uit het italiaans) meen ik te begrijpen dat DS9 compatibel is met elke irdeto cam en moet deze niet gepatched zijn.<BR>Heb ik dit goed?<P>Quote uit DS9 tekst:<BR>"CHARACTERISTICS <BR>- Compatible with the systems irdeto and seca <BR>- Compatible with emulation seca and viaccess on irdeto CAM <BR>"

Geplaatst:

Om het simpel te zeggen, de i*de*o cam moet een aantal instructies door laten, de meeste doen dit niet b.v. de cam in de Nokia 9500. Het is een kwestie van proberen, op het internet staat een goldwafer test file waarmee je kunt loggen of je cam geschikt is ja of nee, komt de log gunstig uit de bus is dat nog geen garantie dat de DS9 file werkt. Je cam kan het dan wel is waar wel maar het algo in de DS9 file kan hier dan niet mee overweg.<P>De goedkoopste oplossing om het te testen is Wallbanger nemen of HBemu deze via een Season interface aan de PC hangen en dan kijken wat de ( cam ) ontvanger doet ( dit kun je dan tevens loggen ).<P>Nogmaals als bovenstaande gunstig uit de bus komt is dit nog géén garantie voor het DS9 project, uiteraard is alles aan te passen ook de DS9 file.<P>SatTurk.<p>[ 14-06-2001: Message edited by: SatTurk ]

Geplaatst:

@Tazmanien,<P>Sorry i do not make any of my files public anymore, this includes also the files that other people give me. The Xcard file is not working in the embedded cam of the Humax, the reason is the timing between the card and the cam, ofcourse this can be patched and i will do so but only for my very own use. Why DS9 isn't decoding T*qu*ll* i do not know, i did not yet find the time to log the file. If i find the " bug " in the file and be able to fix it i will let it know on this board and than also no fix or hex files will be released by me, only tips where to find the " bug " and how to solve it.<P>SatTurk.<P>En voor de nederlanders onder ons :<P>Sorry, maar ik maak mijn files niet meer public, dit houd ook in de files die ik van andere mensen krijg. Xcard zijn file werk niet in de embedded cam van de Humax, de reden is de timing tussen de kaart en de cam, natuurlijk is dit te patchen en dat zal ik ook zeker doen maar dan nog voor eigen gebruik. Waarom DS9 geen T*qu*ll* decodeerd weet ik nog niet, ik heb nog geen tijd gehad om deze te loggen, maar zodra ik de " bug " vind en het kan oplossen zal ik het laten weten op dit board, en dan nog breng ik geen hex of fix file uit maar alleen de tip waar de " bug " zit en hoe het op te lossen is.<P>SatTurk.<p>[ 14-06-2001: Message edited by: SatTurk ]

Geplaatst:

@SatTurk : Since when you don´t Post Files ?<BR>I found several Files with the extension SatTurk on some Upload Directories at various Polish Servers :=))) But since today I was not able to aquire the Xcard File ;(<P>Maybe you have a Link for me where you downloaded the File :=) So you have not to Post it or make it Public ....<P>Just for Research :=)<P>with best regards<BR>Tazmanien<p>[ 14-06-2001: Message edited by: Tazmanien ]

Geplaatst:

That's the reason why i don't publish files anymore, all the " recent " files you will find on the net with the extention SatTurk are published by other people, if you look in the readme you will see remarks like OPTIMIZED BY ... ... if you will compare the file with the original you will see that NOTHING is optimized !!! And that pisses me off.<P>The Xcard file is given to me for testing only so there is " not " yet a download for that file.<P><BR>Nederlands :<P>Dat is de reden waarom ik geen files meer publiceer, alle " recente " files op het net met de extentie SatTurk zijn gepubliceert door andere mensen. Als je in de readme kijkt zul je vaak zien staan OPTIMIZED DOOR ... ... en als je de file gaat vergelijken met de originele is er NIKS veranderd en daar wordt ik pissig van.<P>De Xcard file heb ik gehad om te testen en deze is " nog " niet te downloaden.<P>SatTurk.<p>[ 14-06-2001: Message edited by: SatTurk ]

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.