Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wanneer m'n zus mij een mail wil sturen krijgt ze deze met dezelfde rotgang weer terug met de melding "rejection greeting returned by server/illegal host/domain name found"

Wat kan hier aan de hand zijn,ze krijgt deze melding alleen als ze mij wil mailen,emailadres is goed,krijg genoeg mailtjes van andere mensen.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Geplaatst:

Wat is de ISP van je zus, wat is jouw ISP? Heb je spam (of virus) filters bij je ISP aanstaan?

Op het eerste gezicht denk ik namelijk dat het IP van je zus op een blacklist terecht is gekomen. En dat hoeft zij niet gedaan te hebben, er kan een open proxy of mailserver in hun netwerk zitten of een heel deel van het subnet (blok ip-adressen) kan erin zitten vanwege spamming vanaf dat netwerk, misschien heeft ze een dynamisch adres en is eerder een spammer actief geweest vanaf het adres.

Allemaal voorbeelden, maar zonder meer informatie blijft het onduidelijk. Het zou helemaal handig zijn als je het IP-adres van je zus hier postte maar dat zal je wel niet willen vanwege privacy. Goed, iedere server waar ze op komt (of het nu web, mail of usenet is) kan hem zien dus dat wil ook weinig zeggen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Hoi,zal dit antwoord aan hun doorgeven,misschien kunnen ze er wat mee.

Thanks voor het meedenken.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Geplaatst:

Ik denk eerder dat het hele domein of de ipnr's van de mailservers geblokkeerd worden door jouwn isp (aangenomen dat je zus niet haar eigen smtp server draaid , maar mail verstuurd via de mailserver van haar ISP ) waarschijnlijk door spam inderdaad zoals El Pino al zei. De enige oplossing is met jouwn of haar ISP contact op te nemen en de situatie uit te leggen.

Of ze moet in het vervolg mail versturen gaan via bv hotmail of een andere mailserver

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen