dark-angel-djin Geplaatst: 4 april 2004 Geplaatst: 4 april 2004 hoi vraagje om met linux amsn op te starten moet ik telkens op een shel ostarten is het niet moglijk om die te laten opstarten bij het opstarten van de pc ? het zou moglijk moetten zijn ? kan iemand helpen ? groetjes djin
Gast Geplaatst: 5 april 2004 Geplaatst: 5 april 2004 Uiteraard is dit mogelijk. De manier waarop is echter wel afhankelijk van het soort programma. Aangezien je het momenteel vanuit de shell opstart ga ik er vanuit dat het om een background proces gaat. Dit kun je automatiek op laten starten vanuit het rc.local script. (Dit wordt bij elke boot opgestart) De locatie is afhankelijk van de distributie die je gebruikt. Meestal is het /etc of /etc/rc.d. Als het om een interactief shell programma gaat kun je dit vanuit je loginscript laten opstarten. Dit loginscript bevindt zich in je home directory. De naam is afhankelijk van de shell die je gebruikt. Waarschijnlijk zal dit bash zijn. En dan moet je het bestand .bashrc hebben. Als het om een X programma gaat moet je het laten starten vanuit het login script van je window manager (gnome, KDE, etc) De naam en locatie van het script zal waarschijnlijk per Window manager verschillen.
dark-angel-djin Geplaatst: 5 april 2004 Auteur Geplaatst: 5 april 2004 ik wil vb amns laten opstarten als de pc opstart , ook wil ik vb een iptable laten opstarten als pc opstart dat zijn twee verschillende programmas ik had ergens gelezen maar vind dat niet meer hoe dat moes en waten hoe enz.. kan miss iemand ??
Gast Geplaatst: 6 april 2004 Geplaatst: 6 april 2004 Lees de volgende howto maar eens: From powerup to bash prompt Ik denk dat met name het init stuk voor jou interessant is
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen