Gast Geplaatst: 4 april 2004 Geplaatst: 4 april 2004 Hoi, Nu weet ik het zeker, er gaat iets met met de omschakeling in de monoblok. Dit is het geval, monoblok gekocht, nieuwe fw op de flips gezet en proberen maar. Dat werd dus een lange zoektoch naar een werkende situatie. Alle kanalen van Hotbird komen prima door, echter kreeg ik niets van astra door, op een enkele na dan. Prima gericht naar beide satalieten, 100% zeker. Welnu, ik ben aan het zoeken geweest, een kanalen lijst eringezet, alleen de laatste keer vergeten disecq a<->b omschakeling te doen, dus alles stond op a. Kanalen toevoegen voor hotbird gaat uitstekend. Nu met de + toets op ned1 bv(fw van zibi) dan op D gedrukt, vervolgens op 4 en disecq op B gezet, waarachtig ik had beeld!!! Alleen voor een seconde of 20, dan viel ie weg met zo'n rood blokje in beeld, geen ontvangst dus, schakel ik naar ned2 toe, hetzelfde verhaal, vlug even op de + gedrukt, ontvangst is ruim 70%, als ie wegvalt zakt ie ineens naar een 35% en beeld ook weg, wat ik gemiddeld heb op een hotbird kanaal. Naar mijn inziens schakeld de monoblok dan terug naar A. Niet leuk. Dan de vraag, ligt dat aan de zibi fw, de DSX6072_EMU34_ZIBI8_NL? of aan mijn monoblok?? Kleine voetnoot. Ik had al eerder een oudere versie van zibi geprobeerd en nog een andere, die deden helemaal niets. Maar toen was ik ook nog niet zover ivm d menu. tis nog allemaal redelijk nieuw voor mij.
Philips Geplaatst: 4 april 2004 Geplaatst: 4 april 2004 hoi FrankyBoy kun je niet alle kanalen opnieuw erin laten zoeken. Als het op deze manier wel werkt zit het niet in je monoblok gr Phill Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)
Gast Geplaatst: 5 april 2004 Geplaatst: 5 april 2004 Citaat: hoi FrankyBoy kun je niet alle kanalen opnieuw erin laten zoeken. Als het op deze manier wel werkt zit het niet in je monoblok gr Phill Ik zal het eens proberen vanavond, maar veel vertrouwen heb ik er niet in. Inmiddels heb ik gezien dat gewoon alle kanalen op A uiteindelijk wegvallen, en niet op een vast punt van een tijd, zeer onregelmatig, erg vervelend als je het nieuws aan het bekijken ben. Maar ik ga vandaag toch even bellen voor een andere monoblok en een oslink. Vooral die laatste is belangrijk gezien de electra hier nog wel eens wegvalt. Gisteren nog, ruim een uur, helaas kwam mijn ups net 3 minuten te kort, stel je voor dat ik op dat moment aan het flashen was... Gelukkig heb ik nog zo'n oude DST5816/03G, just in case.. Nieuwe dag, nieuwe kansen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen