Ga naar inhoud

afstellen op sirius

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tijdens het uitrichten op de sirius, volgens het verhaal van "ome merde", krijg ik hier op de humax maar een signaalsterkte van max 51%, en verder geen beeld.

De schotel is een 80 cm triax.

Vervolgens kan ik wel bij punt 2 van "ome merde" met antenna setting de astra behoorlijk uitrichten, ik krijg hier dan ook beeld, verder heb ik dan alleen nog beeld op de hotbird.

Op de schaalverdeling van de schotel zelf staat nu een hoek van ongeveer 32 graden.

Is mijn schotel nu te klein?, kan iemand mij helpen?

Geplaatst:

Nee volgens de lijst van Gerdy niet. Kijk eens in de topic `Lijst vereiste schotelmaten per satelliet` bovenin.

Richt je uit met een lnb of heb je er meer?

Gebruik je een signaal meter erbij?

weet je zeker dat je op sirius richt?

gr Phill

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Geplaatst:

is een prima schotel, groot genoeg. Denk idd dat je de fout al in het begin maakt, bij sirius. Is een goed te ontvangen satelliet. Zorg er eerst voor dat je daar een goed signaal hebt, dan pas verder gaan.

Geplaatst:

Probeer de hoekafstelling van de schotel eens op 33 of 34 te zetten, zal al een groot verschil maken. Sirius is nl de hoogste sat op de clarkbeld.

Koekje erbij ????

Geplaatst:

download mijn programma eens ergens als bijlage in dit forum weet je wat meer over schotel en sat's

Geplaatst:

Ik heb hier ook een Triax 80 cm, op 0 graden (op de motor) afgesteld op Sirius, een signaal van 89% op een Dreambox.

Ik heb een Stab HH 120, motorhoek op 52 graden. Op welke hoek de schotel elevation staat weet ik zo niet, ik geloof ergens op 26 of 27.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

sjeng

is even uitrichten met satfinder motor op 0 graden en het hele zaakje op de paal verdraaien, evt novy kanaal als ref gebruiken geeft een behoorlijk hard signaal, ik werk hier voor tijdelijk met 60 cm en ontvang sirius met 78 % op de humax.

Pietsky Satellietsky

[color:"bleu"]Humax 5400 2x,Echostar 3000ip, Triax 78, Fibo 90, philips lnb, Vbox 2, Edison 0,2 lnb, Moteck SG 2100A.

TV Philips 42PF 9631-10,Philips HTS 9800W.

• 2 weken later...
Geplaatst:

heb vandaag manueel afgericht en is perfect gelukt. moet wel iets lager staan naast hotbirb (rechts als u naar de schotel toe kijkt) su6

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen