Gast Geplaatst: 4 april 2004 Geplaatst: 4 april 2004 ik heb nu een executable gemaakt die betrouwbaar eem epg.dat kan schrijven naar een instelbare directory. Het mooiste zou zijn als deze executable door cron kan worden gestart maar gezien het feit dat de linux klok anders is als de echte tijd is dit niet echt mogelijk denk ik. De optie die nog over is is om er een daemon van te maken die dus altijd draait en die via de satelliettijd (zelf uit de stream lezen) bepaald of hij epg mag gaan updaten. Iemand anders nog een beter idee hiervoor eventueel? Peter
Ronaldd Geplaatst: 6 april 2004 Geplaatst: 6 april 2004 cron heeft niet zo veel last van het feit dat de systeem tijd niet goed staat. Het is uiteraard wel zo dat als je iets periodiek laat starten op het hele uur dat het best 21 min voor het hele uur opgestart kan worden. Is dat een probleem? Anders moeten we ons maar eens gaan verdieppen in het gelijk zetten van de systeem tijd. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Gast Geplaatst: 6 april 2004 Geplaatst: 6 april 2004 Nou in zoverre is dat wel vervelend dat je bij voorkeur midden in de nacht je DB wil laten ontwaken, schakelen naar een EPG zender, EPG ophalen en DB weer in standbye zetten. Maar ja, als de DB uit is weet je de goeie tijd niet dus ook niet of het 's nachts is, het lijkt me nogal vervelend dat als je aan het kijken bent je DB opeens naar NL3 overschakeld om de EPG te refreshen ;-) Wat ook nog kan is de EPG prog als daemon laten draaien en regelmatig proberen te updaten, maar ja dan gok je er maar op of ie op een EPG zender staat dus dit is niet echt betrouwbaar. Het mooiste zou zijn als de systeemtijd van de DB gewoon op tijd zou lopen natuurlijk maar dat verlangt een wijziging in Enigma, hoe krijg je die er door? Peter
SunnyHighway Geplaatst: 6 april 2004 Geplaatst: 6 april 2004 Je hoeft toch ook niet te weten wat de tijd is om te weten of je de epg kunt ophalen zonder de gebruiker te storen. Het feit dat de db op standby staat, geeft aan dat er niet gekeken wordt. Dat is m.i. niet te doen met een crontab maar moet prima gaan met een deamon. Wat me ook wel handig lijkt, is dat er eerst wordt gekeken of er niet binnen een paar minuten een opname wordt gestart. Die wil je natuurlijk niet in de weg zitten. De audio van tevoren op nul zetten lijkt me ook wel aardig. Er zou maar zo nog een versterker aan kunnen staan die op 10 staat. Dat zou toch wat vervelend zijn op drie uur in de nacht. Sunny Still dreaming about the box.....
Gast Geplaatst: 7 april 2004 Geplaatst: 7 april 2004 Citaat: Je hoeft toch ook niet te weten wat de tijd is om te weten of je de epg kunt ophalen zonder de gebruiker te storen. Het feit dat de db op standby staat, geeft aan dat er niet gekeken wordt. Dat is m.i. niet te doen met een crontab maar moet prima gaan met een deamon. Wat me ook wel handig lijkt, is dat er eerst wordt gekeken of er niet binnen een paar minuten een opname wordt gestart. Die wil je natuurlijk niet in de weg zitten. De audio van tevoren op nul zetten lijkt me ook wel aardig. Er zou maar zo nog een versterker aan kunnen staan die op 10 staat. Dat zou toch wat vervelend zijn op drie uur in de nacht. Sunny Goeie tips inderdaad, zal eens kijken of ik er iets zinnigs mee kan gaan doen! Peter
Rick Hunter Geplaatst: 29 april 2004 Geplaatst: 29 april 2004 Hoi Peter, Ik heb er een tijdje over nagedacht maar ik heb ook nog wel een tip. Wanneer en 's nachts een scan zou kunnen gaan lopen.. controleer dan eerst of er een timer actief is. Verder zou je kunnen bepalen dat b.v. de scan 1 uur zal duuren en indien er op het moment dat de scan actief zal gaan worden en binnen 1 uur een timer actief wordt, je beter de scan kunt laten skippen of uitstellen. Een optie zou dan zijn: Start scanning from 03:00. Scan time: 1 hour. Maximum scan window: 3 hours. ->Dat wil dan zeggen dat als de scan later gestart moet of mag worden Tussen 03:00 en 06:00 en 1 uur scan tijd dus Hij mag tussen 03:00 en 05:00 uur opgestart worden. Groeten, Rick Hunter
Gast Geplaatst: 29 april 2004 Geplaatst: 29 april 2004 Citaat: Hoi Peter, Ik heb er een tijdje over nagedacht maar ik heb ook nog wel een tip. Wanneer en 's nachts een scan zou kunnen gaan lopen.. controleer dan eerst of er een timer actief is. Verder zou je kunnen bepalen dat b.v. de scan 1 uur zal duuren en indien er op het moment dat de scan actief zal gaan worden en binnen 1 uur een timer actief wordt, je beter de scan kunt laten skippen of uitstellen. Een optie zou dan zijn: Start scanning from 03:00. Scan time: 1 hour. Maximum scan window: 3 hours. ->Dat wil dan zeggen dat als de scan later gestart moet of mag worden Tussen 03:00 en 06:00 en 1 uur scan tijd dus Hij mag tussen 03:00 en 05:00 uur opgestart worden. Groeten, Rick Hunter Neem ik mee! Nog een paar kleine probleempjes oplossen ;-) Peter
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen