Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na de rezet van C*n*l+ heb ik geen beeld meer op mijn ontvanger.<BR>Bij het programmeren van de 16f84 komt er steeds een error.<BR>Nadat ik een nieuwe gekocht had ging het weer goed, inmiddels werkt alles weer prima.<BR>Een aantal collega's en vrienden hadden het zelfde probleem,<BR>Ik heb ook de 16f84 van hun geprobeerd te programmeren, maar helaas.<P>Heeft iemand hier een oplossing voor, of heeft C*n*l+ ze vernield?<P>WaferJo. frown.gif" border="0

Geplaatst:

lijkt me sterk dat ze kapot zijn<BR>wat voor ontvanger heb je <BR>en welke files??<BR>heb eens ook zo,n probleem gehad met mijn humax.heb toen een andere loader gebruikt<BR>en was toen weer ok smile.gif" border="0

Geplaatst:

De ontvangers zijn o.a. Phillips en pioneer.<BR>de files zijn van vorig jaar, waarvan ik de eeprom steeds verander met secanix editer.<BR>Een loader gebruik ik niet, omdat de 16f84 en de 24c16 rechtstreeks geprogrammeerd worden. (de 24c16 wordt op de programmer van soft voorzien) confused.gif" border="0 <P>WaferJo confused.gif" border="0

Geplaatst:

is meschien puur toeval de twee kaarten die ik al een tijd heb (na veel programmeren)gaven in twee weken tijd alle twee de geest en waren hardstikke dood.nog nooit een kaart kapot gehad en nu ineens twee tegelijk?<BR> gr django mad.gif" border="0

Geplaatst:

Hallo<P>Probeer de pic eens te programmeren door hem van de kaart af te halen en in de programmer te prikken dat wil nog wel eens helpen <BR>Succes Bobhop

Geplaatst:

@Bobhop<P>Dit heb ik natuurlijk al geprobeerd, maar bedankt voor jou reaktie.<P>Ik snap er nog steeds niets van.<BR>Het gaat om 6 controllers (16f84) ze waren allemaal van de zelfde software voorzien, ze zijn domweg niet meer te programmeren.<P>programmer is ook wel goed, want als ik een nieuwe pak werkt alles weer 100%.<P>WaferJo.<BR> confused.gif" border="0

Geplaatst:

Ik heb hier nog niet van gehoord. Alles loopt lekker, enige dat ooit kapot is geggaan is mijn eigen stomme schuld geweest.<P>Meer ervaringen ?

Geplaatst:

misschien een rare vraag maar, maak je de pic<BR>ook leeg voor dat je hem programeerd?<P>heb wel eens gehad dat ik de pic een paar keer moest erasen daarna kon ik hem weer programeren. (controleer ook of hij leeg is.)<P><BR>gr.

ik zal ook eens opscheppen:

humax5400, humax5400Z,philips 6072, 2x nokia dbox2 kabel, 1x nokia 9500 sat,

sagem dbox2 kabel, samsung 9401r kabel en een lege bankrekening

Geplaatst:

raar verhaal,<BR>meestal geven de Eeproms (24c16) problemen bij proggen. advies neem eens een andere loader of erase de eprom (piccie) eens een paar keer achter elkaar met een lege file.<BR>zou daarna toch weer moeten werken.<BR>Ik heb zelf ook eens de gekste dingen met piccie's gedaan en ze werken nog steeds.<BR>misschien dat er een write protectie opstaat check dat ook eens.<P>greetz.

Geplaatst:

Probeer eens met een jdm programmer en ic prog de winphoenix loader op de 16f84 te zetten en dan met winphoenix(met phoenix programmer) de eeprom (24c16) te erasen .<BR>Dit heeft mij al meerdere malen een nieuw kaartje gespaard

Geplaatst:

Soms eens andere software gebruiken help ook wel eens.<P>Meestal gebruik ik picprog, maar soms wil dit helemaal niet meer lukken.<P>Dan neem ik ofwel pix113 of piccard2.1.<P>1 van de drie werkte tot nu toe altijd bij mij. Alle drie niet werken is nog nooit voorgekomen.

Geplaatst:

Het probleem is al opgelost.<BR>De controller was in zijn eentje niets mee te beginnen.<BR>Programmeren, schoonmaken, niets van dit alles.<BR>Nadat ik hem op een kaartje heb gezet, met een eeprom met oude codes erin, was de pic wel weer te programmeren.<P><BR>Iedereen bedankt voor de info, WaferJo laugh.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.