Ga naar inhoud

Ontvangstgevoeligheid

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Kheb nu ook een DreamBox (sernr. 3C230...) en bij Ned 1,2,3 heb ik freezes.

Terwijl mijn Samsung9500 of Strong daar geen last van heeft.

De test doe ik op een 60 cm experimenteer schotel met bewust slechtere coax.

De transponder van Ned1,2,3 is qua sterkte minder dan RTL4/5

Bij Ned 1,2,3 staat de BER wel op 800 of hoger, terwijl die bij RTL 4 op 0 staat.

Hier even een overzicht van de getallen op NEd1 en RTL 4

........Ned11.....RTL4

BER....800.......0

SNR...42888...47888

SIG...39888...39888

Sluit ik de droomdoos op een 80Cm schotel aan met goede coax dan heb ik "gelukkig" een strak plaatje.

Graag jullie reactie(s)

Geplaatst:

Het is algemeen bekend dat de tuner van de Dreambox bijna geen foutcorrectie heeft en men dus een optimale configuratie moet hebben voor deze ontvanger. Waar andere ontvangers de fouten in ontvangstsignaal nog makkelijk kunnen corrigeren slaat de Dreambox direct in de stress en is dan heel moeilijk weer uit die stress te krijgen zonder een reset.

Met optimale configuratie bedoel ik dan onder andere: goede aansluitingen van pluggen, geen onderbrekingen in de antennekabel, een goede aarde als men de ontvanger via UTP aan een geaard apparaat hangt (denk aan computer), en vooral voor mensen met een grotere schotel een goede satslope als om het signaal te dempen.

Ontvangstgevoeligheid van de tuner is sterk verbeterd dan in het begin overigens.

Satwatcher

---------------------------------------

Geplaatst:

Als je schrijft dat de ontvangstgevoeligheid sterk is verbeterd, hoe dan? Is dit dan puur software of zit er een andere tuner in de nieuwere dreamboxes ?

Dreambox 8000, DM 500HD, DM600, AZBOX Premium HD+, Draaibaar 80 net stabHtH, Wavefrontier 90, IRTE 2 meter,

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen