Satfreaked Geplaatst: 6 april 2004 Geplaatst: 6 april 2004 ROUTER PROBLEMEN…… Ik heb problemen met het aansluiten van mijn router, met mijn kabel modem. Ik kom het internet wel op via de router, maar ik wil met meerdere pc werken en mijn dreambox. Maar als ik een ander pc erbij voeg en ga inbellen krijg ik een melding dat hij geen verb. Kan krijgen (lukt wel controleerd wachtwoord en gebruikersnaam) maar komt er niet in. ik heb een topcom router (geschikt voor kabel modem) DIT STAAT IN DE INSTELLINGEN MENU VAN DE ROUTER. Set lan & dhcp server. Lan ip adress 192.168.1.1 (ip router topcom) L subnet mask 255.255.255.0 Dhcp server enable (moet dat aan of uit.) Range start 192.168.1.100 Range end 192.168.1.199 . Dan moet ik op next drukken en gaat hij auto detect wan doen. Dan krijg ik menu : Hier kan je kiezen uit de volgende optie.s, ik heb er een paar geprobeerd maar geen werkt zoals ik het wil. Obtain IP automatically (dhcp client) Fixed IP adress PPPoE to obtain IP automatically PPPoE with a fixed IP adress. PPTP Welke moet ik nu kiezen voor een verbinding die altijd, Aan staat tussen router en kabel modem casema wanadoo (eurodocs modem motorola). WIE KAN ME HELPEN.. Ed.bleyenberg@wanadoo.nl Satfreaked.
Fredo Geplaatst: 6 april 2004 Geplaatst: 6 april 2004 je moet met een motorola eerst je macadres clonen en daarna pas een internet verbinding maken Groeten Fred. AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.
Satfreaked Geplaatst: 6 april 2004 Auteur Geplaatst: 6 april 2004 fredo, bedankt voor reaktie. maar ben geen exper maar hoe doe je dat dan, het clonen van mac adres Satfreaked.
Fredo Geplaatst: 6 april 2004 Geplaatst: 6 april 2004 bvb 192.168.0.1 nu vraagt hij om admin en ww enter de router general setup wan dinamic ip nu kan ik bij deze clonen ik heb er ook een gehad waar je het met de hand moest intikken dan doe je bij start uitvoeren cmd enter ipconfig/all nu zie je fisiek adres dat is je mac adres en die schrijf je dan op Groeten Fred. AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen