Ga naar inhoud

Opnemen op NFS mount

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een dreambox zonder HD en heb inmiddels begrepen dat ie dan vanzelf op een NFS mount zou gaan opnemen.

Ik heb via het /var/etc/init scriptje DHCP en een mount request gedaan.

Als ik naar de DB telnet kan ik naar /mnt/nfs1 en daar bestanden creeren, ik heb dus schrijfrechten.

Ik gebruik de ronaldd 040307 img

Als ik wil opnemen krijg ik de melding: Record failed due to inaccessable storage

Moet ik per se via het menu NMS mounten om op te kunnen nemen?

Zo ja, hoe moet dat dan want via die weg lukt het me niet (geeft foutmelding op DB maar geen request naar server)

Geplaatst:

Vanuit /var/etc/init moet je een mount maken naar /hdd en zorgen dat de DB in /hdd/movie

Deze dir moet bestaan als enigma start anders gaat het mis.

Peter

Geplaatst:

Ha mooi,

dat wordt dus

udhcpc -n -i eth0 -s /bin/udhcpc.sh

mount -t nfs server.domain.net:/home/data/dream -o nolock,rsize=8192,wsize=8192 /hdd

met in /home/data/dream een directory movie (chmod 777)

't werkt, bedankt

Geplaatst:

KCSB

Heb hier ook het probleem. Mijn NFS mount werkte altijd goed. Ik heb nu de originele 1074 image teruggezet en wilde dmv dreamflash de andere images gaan gebruiken. Ik heb /var/etc/init aangepast, en zowel dreamflash (diskspace <20Mb) als de VCR (inaccessable) werken niet meer.

Als ik nu in mijn /var/etc/init kijk zijn mijn mount commandos verdwenen, terwijl de mounts wel zijn aangemaakt.

Als ik nu een handmatige mount uitvoer werkt de video wel!

Zit de mount bij jou nog wel in de init? Is er misschien een andere plek waar dit moet gebeuren?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen