Gast Geplaatst: 6 april 2004 Geplaatst: 6 april 2004 Ik heb een dreambox zonder HD en heb inmiddels begrepen dat ie dan vanzelf op een NFS mount zou gaan opnemen. Ik heb via het /var/etc/init scriptje DHCP en een mount request gedaan. Als ik naar de DB telnet kan ik naar /mnt/nfs1 en daar bestanden creeren, ik heb dus schrijfrechten. Ik gebruik de ronaldd 040307 img Als ik wil opnemen krijg ik de melding: Record failed due to inaccessable storage Moet ik per se via het menu NMS mounten om op te kunnen nemen? Zo ja, hoe moet dat dan want via die weg lukt het me niet (geeft foutmelding op DB maar geen request naar server)
Gast Geplaatst: 6 april 2004 Geplaatst: 6 april 2004 Vanuit /var/etc/init moet je een mount maken naar /hdd en zorgen dat de DB in /hdd/movie Deze dir moet bestaan als enigma start anders gaat het mis. Peter
Gast Geplaatst: 6 april 2004 Geplaatst: 6 april 2004 Ha mooi, dat wordt dus udhcpc -n -i eth0 -s /bin/udhcpc.sh mount -t nfs server.domain.net:/home/data/dream -o nolock,rsize=8192,wsize=8192 /hdd met in /home/data/dream een directory movie (chmod 777) 't werkt, bedankt
Gast Geplaatst: 6 april 2004 Geplaatst: 6 april 2004 KCSB Heb hier ook het probleem. Mijn NFS mount werkte altijd goed. Ik heb nu de originele 1074 image teruggezet en wilde dmv dreamflash de andere images gaan gebruiken. Ik heb /var/etc/init aangepast, en zowel dreamflash (diskspace <20Mb) als de VCR (inaccessable) werken niet meer. Als ik nu in mijn /var/etc/init kijk zijn mijn mount commandos verdwenen, terwijl de mounts wel zijn aangemaakt. Als ik nu een handmatige mount uitvoer werkt de video wel! Zit de mount bij jou nog wel in de init? Is er misschien een andere plek waar dit moet gebeuren?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen